Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

 «ΗΧΟΥΜΕ ΤΗ ΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ,

ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,
ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ»

ΟΜΑΔΙΚΟΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ

- ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ στις 20.30 - 
με σκοπό την επίκληση της Ψυχής της Ελλάδας, στο πλαίσιο της παγκόσμιας εφέλκυσης της Ψυχής των εθνών και της Μιας Ανθρωπότητας, έργο για το οποίο είναι επιφορτισμένος ο ΝΟΕΚ.

Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

Oμιλία πριν από τον διαλογισμό από την αδελφή Σ.Κ.


Άγκvι η Οδός του Πυρός

Bruce Lyon

 (Κεφάλαιο 1, στην αρχή του)


Ας αρχίσουμε με μερικές κομβικές σκέψεις που χαρακτηρίζουν την Αγκνι Γιόγκα και βοηθούν να διαφοροποιείται από τις προηγούμενες γιόγκα.

 Μερικές βασικές σκέψεις για την Αγκνι Γιόγκα


 1) Είναι μια γιόγκα που αναλαμβάνεται από την ψυχή και όχι την προσωπικότητα . Αυτό προϋποθέτει απαραίτητα να έχει γίνει προηγουμένως η περιαγωγή της ταύτισης από την προσωπικότητα στην ψυχή.

 

2)    Η ψυχή αντιμετωπίζεται ως η τριάδα ενώ το αιτιώδες σώμα δεν είναι παρά η κατώτατη και πιο συμπαγής έκφραση της ψυχής.

 

3)    Σκοπό έχει να επιφέρει την μεταμόρφωση της προσωπικότητας μέσω συγχώνευσης με την τριάδα. Αυτό προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή της μονάδας. [9]

 

4)    Η ανώτερη σύνθεση που επιτυγχάνεται τότε είναι η συνειδητοποίηση της μονάδας - ψυχής - προσωπικότητας ως της τριπλής έκφρασης της μίας και σε σύνθεση "Ζωής".


 

1)  Μια Γιόγκα της Ψυχής

 

Οι προηγούμενες γιόγκα ήταν κυρίως σχεδιασμένες να αναπτύσσουν έναν από τους φορείς της προσωπικότητας και να τον εξαγνίζουν μέσω επαφής με την ψυχή. Η συνείδηση ταυτίζεται με τον φορέα της προσωπικότητα ς, η οποία επιδιώκει να συγχωνευθεί ή να ενωθεί με την ψυχή. Στην Χάθα Γιόγκα η εστίαση βρίσκεται στο φυσικό σώμα, στην Μπάκτι Γιόγκα βρίσκεται στο αστρικό, στην Ράτζα Γιόγκα στον νου, και ούτω καθ' εξής.

Η Αγκνι Γιόγκα αρχίζει πραγματικά μονάχα όταν η ψυχή συνειδητοποιείται ως ο πυρήνας εκείνου του εαυτού που αναλαμβάνει την Γιόγκα. Απαξ και αυτό πραγματωθεί, τα προκαταρκτικά στάδια άποτελούν τη διαδικάσία της απελευθέρωσης της ψυχής από την σφαλερή ταύτιση [με την προσωπικότητα] όσο πιο γρήγορα γίνεται. Συνεπώς η ως ένα βαθμό αυτοπραγμάτωση αποτελεί ένα προαπαιτούμενο για αυτή την γιόγκα.

 

Η οντότητα που αναλαμβάνει την γιόγκα ΕΙΝΑΙ ήδη η ψυχή. Η προσωπικότητα δεν είναι διαχωρισμένη από την ψυχή. Στην πραγματικότητα είναι ένα υποσύνολο της ψυχής και ολόκληρη η συνειδητή ζωή, συμπεριλαμβανομένης της επιθυμίας της να ενωθεί με την ψυχή, οφείλεται στο γεγονός ότι αυτή κατάγεται από την ψυχή. Η αυτοσυνείδηση και συνεπώς η ελεύθερη βούληση είναι ένα δώρο από την ψυχή προς τον ζωάνθρωπο. Πραγματικά η ψυχή είναι η καθαυτή υπόσταση της συνείδησης και έτσι κάθε σκέψη ή πράξη που αναλαμβάνεται από μια αυτοσυνείδητη οντότητα ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ η ψυχή που σκέπτεται ή αναλαμβάνει δράση. Η προσωπικότητα αποτελεί το μέρος της ψυχής που παγιδεύεται μέσα στην πλάνη των τριών κόσμων, και που έτσι νομίζει ότι έχει ανεξάρτητη ύπαρξη από την ψυχή. Οταν αυτή η πλάνη διαλύεται, ο προσωπικός εαυτός γίνεται αντιληπτός ως υποσύνολο της ψυχής. Το σύνορο μεταξύ των δύο καθίσταται διαπερατό και βαθμιαία η ταυτότητα εστιάζεται πιο πολύ μέσα στον μεγαλύτερο αξεπέραστο δακτύλιο της ψυχής, που η ίδια εκφράζεται μέσω της προσωπικότητας. [10]

Προκειμένου να ακολουθήσουμε αυτό το νήμα της αλληλείδρασης ψυχής - προσωπικότητας είναι αναγκαίο να ορίσουμε αυτό που εννοούμε με αυτούς τους όρους. Στην κατώτερη καμπή του σπειροειδούς η προσωπικότητα είναι ο ένεκα της πλάνης διαχωρισμένος εαυτός, αποφασισμένος να διασφαλίσει την δική του επιβίωση και πολωμένος στην συγκινησιακή ή κατώτερη νοητική φύση. Αυτή είναι η μη πεφωτισμένη προσωπικότητα και αυτή πρέπει να χτίσει το κατώτερο μέρος της ανταχκάρανα και να συνδεθεί με τον αιτιώδη εαυτό. Πάνω στην ανώτερη καμπή του σπειροειδούς υπάρχει η από ψυχής εμπνεόμενη ή "ηλιοποιημένη" προσωπικότητα, η οποία θα μπορούσε να οριστεί ως η "ενσαρκούμενη ψυχή" ή εκείνο το μερίδιο της ψυχής που έχει αναλάβει να ενσαρκωθεί μέσα στους τρεις κόσμους, προκειμένου να διεκπεραιώσει ένα κομμάτι δουλειάς για λογαριασμό του άσραμ. Αυτό αναγκαστικά απαιτεί την συμπλήρωση της ανώτερης ανταχκαράνα, από την νοητική μονάδα προς το νοητικό μόνιμο άτομο και συνεπώς την τριάδα. Η συνείδηση όπως εκφράζεται μέσω του τέταρτου ή ανθρώπινου βασιλείου έχει μια εννιαπλή εκδήλωση . (Βλ. Εικ. 1) [11]


Κοσμικό Φυσικό Πεδίο


 Εικ. 1. Η εννιαπλή εκδήλωση του Τετάρτου Βασιλείου



Αυτή η εννιαπλή εκδήλωση έχει μια τριπλή έκφραση πάνω στα επτά πεδία και έτσι ο άνθρωπος εκφράζεται ως μονάδα, ψυχή και προσωπικότητα. Το ατμικό και το νοητικό πεδίο είναι ιπλά] πεδία αλληλεπικάλυψης και επίσης μετάβασης. Πάνω στο νοητικό πεδίο κατά την Τρίτη Μύηση το ανθρώπινο ον στέκει πάνω στην κορυφή του όρους της σύνθεσης της ζωής της προσωπικότητας , και πραγματώνεται ως ψυχή. Πάνω στο ατμικό πεδίο κατά την Πέμπτη Μύηση, ο άνθρωπος στέκει ως συνειδητή ψυχή στην κορυφή τουόρους της τριαδικής ζωής και πραγματώνεται ως η μονάδα. Η Πρώτη Οψη της κατώτερης οντότητας είναι επίσης η Τρίτη Οψη μιας μεγαλύτερης. Η πραγμάτωση αυτού του γεγονότος αποτελεί μέρος αυτού που συνιστά μύηση. [12]


2)   Η ψυχή ως τριάδα

 

Οταν ομιλώ για την "ψυχή" στην Αγκνι Γιόγκα δεν αναφέρομαι στο αιτιώδες σώμα ή τουλάχιστον όχι αποκλειστικά στο αιτιώδες σώμα. Η εστίαση στην "ψυχή ως αιτιώδες σώμα" λειτούργησε ως μια αναγκαία υλική παρουσίαση, αλλά τώρα έχει εξαντλήσει την χρησιμότητά της ως προς την εσωτερική εκπαίδευση. Κατά τον ίδιο λόγο που διδασκόμαστε ότι το σώμα δεν αποτελεί αρχή, προκειμένου να αποφεύγεται η τάση για εστίαση της ταύτισης εκεί, θα πρέπει επίσης να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε ότι το αιτιώδες σώμα δεν είναι η ψυχή, αλλά απλώς ένας οίκος, ένα σώμα για την έκφραση της ψυχής. Στην κοινωνική ζωή της καθημερινότητας δεν ταυτίζουμε το πρόσωπο με το σώμα του, αλλά το αναγνωρίζουμε ως ένα σύνθετο μίγμα σκέψεων, επιθυμιών και αισθημάτων που λειτουργούν μέσω μιας φυσικής μορφής. Οπότε και στην κοινωνία της ψυχής θα πρέπει επίσης να αναγνωρίζουμε ο ένας τον άλλον ως άτμα - μπούντι που λειτουργεί μέσω του μάνας.

 

Στις παλαιότερες Θεοσοφικές παρουσιάσεις η δυάδα ψυχή - προσωπικότητα σε μεγάλο βαθμό περιοριζόταν στους τρεις κόσμους. Εδώ, όταν ομιλούμε για ψυχή - προσωπικότητα αναφερόμαστε σε μια δυάδα που εκφράζεται μέσω πέντε πεδίων. Η προσωπικότητα αναφέρεται σε εκείνο το μισό που εστιάζεται πάνω στα τρία πεδία. Το νοητικό πεδίο είναι πεδίο αλληλεπικάλυψης και το μοιράζεται η προσωπικότητα και η ψυχή, ενώ το τέταρτο υποπεδίο είναι το σημείο της μετάβασης της ταύτισης από το ένα στο άλλο και συνεπώς είναι η πύλη για τη μύηση.

 

Οι τρεις μανασικές μυήσεις μεταστρέψουν την ταύτιση διαδοχικά προς τα τρία ανώτερα υποπεδία του νοητικού πεδίου, ενώ στην Τέταρτη Μύηση αποδεσμεύεται παντελώς από τη ταύτιση με το νοητικό πεδίο μέσα στην ουσιώδη άτμα - μπούντι φύση. Ετσι η ανώτερη προσωπικότητα στην οποία αναφέρονται εδώ αυτές οι διδασκαλίες αρχίζει να λειτουργεί κατά την Πρώτη Μύηση - αυτό είναι εκείνο το μέρος [13] της ταυτότητας που είναι αιτιωδώς συνειδητό. Φθάνει στο αποκορύφωμα της έκφρασής της κατά την Τρίτη Μύηση και τότε αποδεσμεύεται παντελώς από κάθε χωριστική λειτουργία.

 

Η προσωπικότητα είναι μια "ενσαρκωμένη ψυχή" που συνειδητοποιεί τον εαυτό ως ψυχή, και τότε εκφράζει το σκοπό ή την φύση άτμα της ψυχής. Όταν στην αρχή η ψυχή γίνεται αντιληπτή ως το αιτιώδες σώμα, αυτό ισοδυναμεί με την [αντίληψη] "προσωπικότητα ως φυσικό σώμα". Η ψυχή ως άτμα - μπούντι ισοδυναμεί με ό,τι είναι για την προσωπικότητα το κάμα μάνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: