Εσωτερ. σχολές του μέλλοντος

ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
...Ας σταματήσουμε μια στιγμή για να θέσουμε ορισμένα αξιώματα αναφορικά με το παρόν, τα οποία (ας πούμε) θα ξεκαθαρίσουν το έδαφος για μελλοντική δράση.
Η αξία του διαλογισμού αρχίζει να γίνεται δεκτή παντού. Σχολές για τη συγκέντρωση και μέθοδοι νοητικής ανάπτυξης διαφημίζονται σαν κάτι συνηθισμένο στις καθημερινές εφημερίδες.
O αληθινός διαλογισμός ελάχιστα κατανοείται προς το παρόν. Η συγκέντρωση δεν είναι παρά το θεμέλιο στο οποίο θα στηριχθεί το μελλοντικό έργο.
Δεν μπορεί ακόμη ν’ ανεγερθεί το μελλοντικό οικοδόμημα, κυρίως για δύο λόγους:
α.Την εγγενή αδυναμία του ανθρώπου σ’ αυτή τη συγκυρία να φτάσει το αιτιώδες επίπεδο και τη συνείδηση του αιτιώδους επιπέδου.
β.Την απουσία ενός Διδασκάλου σε προσωπική παρουσία, ικανού κι εξοπλισμένου να διδάξει την αληθινή επιστημονική ανάπτυξη, που είναι ο στόχος του αληθινού διαλογισμού. [298]
Η ταραγμένη κατάσταση του κόσμου επί του παρόντος αποτελεί επαρκή φραγμό για τη γενική αποδοχή κάθε εκγύμνασης και την επιστημονική ανάπτυξη των φορέων.
Oι προτάσεις αυτές θέτονται εδώ σαν σημείο εκκίνησης. Το γεγονός ότι ορισμένα άτομα εδώ κι εκεί επιτυγχάνουν το στόχο, ότι κάποιοι άνθρωποι κυριαρχούν πράγματι το σύστημα του Αποκρυφιστικού Διαλογισμού κι επιτελούν την επιθυμητή πρόοδο είναι αναμφισβήτητο, αλλά είναι μόνο λίγοι σε αριθμό κι ο αριθμός αυτός είναι αμελητέος σε σύγκριση με τον τεράστιο όγκο των ανθρώπινων όντων που βρίσκονται την ίδια στιγμή σε ενσάρκωση. Το κατορθώνουν με το δικαίωμα της μακραίωνης προσπάθειας κι επειδή σε προηγούμενες ζωές βάδισαν την Ατραπό ή προσέγγισαν την πύλη της μύησης. Όμως ακόμη κι ο μέσος νοήμων άνθρωπος σήμερα – το προϊόν, για παράδειγμα, του δυτικού πολιτισμού – απέχει πολύ από το να είναι έτοιμος για αποκρυφιστική εκγύμναση. Γίνονται τώρα πειράματα, χωρίς να έχουν γνώση συχνά τα ίδια τα υποκείμενα, για να φανεί πόσο γρήγορα μπορεί ένας άνθρωπος να προωθηθεί δια της εμπειρίας και μιας γενικής επιτάχυνσης της εξελικτικής διαδικασίας σε μια θέση στην οποία θα είναι ασφαλές να εκγυμνασθεί παραπέρα. Άνθρωποι σε πολλές πολιτισμένες χώρες βρίσκονται υπό παρακολούθηση κι εφαρμόζεται μια μέθοδος διέγερσης κι εντατικοποίησης που θα φέρει στη γνώση των Μεγάλων Όντων μια μάζα πληροφοριών οι οποίες θα μπορέσουν να χρησιμεύσουν σαν οδηγός στις μελλοντικές Τους προσπάθειες για τη φυλή. Ασχολούνται ειδικά με ανθρώπους στην Αμερική, την Αυστραλία, την Ινδία, τη Ρωσσία, τη Σκωτία και την Ελλάδα. Λίγοι στο Βέλγιο, τη Σουηδία και την Αυστρία βρίσκονται επίσης κάτω από παρατήρηση κι αν η ανταπόκριση είναι αυτή που ελπίζεται, [299] θα αποτελέσουν έναν πυρήνα για περαιτέρω διεύρυνση.

...Θα ήθελα τώρα να σας τονίσω με έμφαση το γεγονός ότι όλα όσα πρόκειται να μεταδώσω αποτελούν μέρος ενός δοκιμαστικού σχεδίου που έχει στόχο την επίσπευση της εξέλιξης του ανώτερου νου και την υπαγωγή σε έλεγχο των σωμάτων των ανθρώπων μέσω της δύναμης του ένδον Θεού. Το σχέδιο αυτό καταστρώθηκε εν όψει της κραυγαλέας ανάγκης ενός κόσμου στον οποίο ο νοητικός εξοπλισμός των ανθρώπων αυξάνει πέρα από κάθε αναλογία ως προς τη συναισθηματική τους ισορροπία και το φυσικό τους εξοπλισμό. Η γοργή πρόοδος της γνώσης, η εξάπλωση του εκπαιδευτικού συστήματος που φέρνει το προϊόν πολλών διανοιών στο περιβάλλον των πολύ φτωχών, η ικανότητα όλων να διαβάζουν και να γράφουν σε μια χώρα όπως η Αμερική ή οι άλλες Αγγλοσαξωνικές φυλές, υπήρξε η αιτία ενός πολύ πραγματικού (θα έλεγα σχεδόν αναπάντεχου) προβλήματος που προβάλλει για ν’ αντιμετωπισθεί από τα Μεγάλα Όντα.
H νοητική ανάπτυξη όταν παραλληλίζεται με τη συναισθηματική σταθερότητα και μ’ ένα δυνατό υγιές σώμα αποτελεί στόχο για όλους. Τώρα όμως έχετε νοητική ανάπτυξη που παραλληλίζεται μ’ ένα ασταθές αστρικό κι ένα αδύναμο, υποσιτισμένο, κακώς αναπτυγμένο φυσικό. Απ’ όπου και η διαταραχή, η έλλειψη ισορροπίας, η συσκότιση του οράματος κι η δυσανάλογη εξέταση. O κατώτερος νους αντί να είναι μέσον για κάποιο σκοπό κι όπλο προς χρήση, [300] οδηγείται να γίνει κυβερνήτης και τύραννος, εμποδίζοντας το ρόλο της ενόρασης και αποκλείοντας τον αφηρημένο νου.
Γιαυτό οι Διδάσκαλοι, αν μπορεί να επιτευχθεί κατά κάποιο τρόπο, αποσκοπούν σ’ ένα κίνημα που θα έχει σαν στόχο τη χαλιναγώγηση του κατώτερου νου με όργανο τους ίδιους τους ανθρώπους. Με αυτό το αντικείμενο υπόψη σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν την εισερχόμενη Ακτίνα του Τελετουργικού Νόμου ή Oργάνωσης και την περίοδο που συμπίπτει ή ακολουθεί την έλευση του Μεγάλου Κυρίου για ν’ αρχίσουν αυτές τις σχολές (με μικρό αφανή τρόπο στην αρχή) και να φέρουν στη συνείδηση των ανθρώπων παντού τα εξής τέσσερα θεμελιώδη πράγματα:
α.Την εξελικτική ιστορία του ανθρώπου από τη νοητική πλευρά.
β.Την επταπλή σύσταση του μακρόκοσμου και του μικρόκοσμου.
γ.Τους νόμους που διέπουν την ύπαρξη του ανθρώπου.
δ.Τη μέθοδο της αποκρυφιστικής ανάπτυξης.
Μια αρχή έγινε ήδη… μέσω των διαφόρων σχολών που υφίστανται επί του παρόντος… Όλες αυτές αποτελούν την αρχή του σχεδίου. Όταν θεμελιωθούν στέρεα, όταν θα εργάζονται ομαλά και με δημόσια αναγνώριση κι όταν ο κόσμος των ανθρώπων θα αρχίσει να χρωματίζεται κάπως απ’ αυτές και την υποκειμενική τους έμφαση, όταν θα παράγουν ερευνητές κι εργάτες, πολιτικούς κι επιστήμονες και εκπαιδευτικούς ηγέτες που θα εντυπώνουν το περιβάλλον τους, τότε ίσως έρθει ο χρόνος για την ίδρυση με εξωτερικό τρόπο της αληθινής αποκρυφιστικής σχολής. Μ’ αυτό εννοώ ότι αν οι αρχικές σχολές και τα κολλέγια κάνουν το έργο τους ικανοποιητικά, θα έχουν δείξει στον κόσμο των ανθρώπων ότι το υποκειμενικό είναι η αληθινή πραγματικότητα κι ότι το κατώτερο δεν είναι παρά σκαλοπάτι για το ανώτερο. Η υποκειμενική αυτή πραγματικότητα, όταν γίνει οικουμενικά παραδεκτή, θα επιτρέψει ακολούθως την ίδρυση μιας αλυσίδας εσώτερων σχολών… οι οποίες θα αναγνωρισθούν δημόσια. [301] Αυτό δεν πρόκειται ποτέ και σε καμιά στιγμή να εξαλείψει την ανάγκη να έχουμε πάντοτε ένα εσωτερικό και μυστικό τμήμα, γιατί πάντοτε θα υπάρχουν ορισμένες αλήθειες και γεγονότα με επικίνδυνο περιεχόμενο για τον αμύητο· αλλά εκείνο που επιδιώκω να επισημάνω είναι ότι τα μυστήρια θα γίνουν τελικά αποδεκτά ως γεγονότα παγκόσμιας αναγνώρισης και παγκόσμιας επιδίωξης και στόχου. Θα γίνεται προετοιμασία γι’ αυτά και η εισδοχή θα πραγματοποιείται από σχολές που θ’ αναλαμβάνουν συγκεκριμένα, υπό ειδικευμένη καθοδήγηση, να εκπαιδεύσουν αρχάριους για τα μυστήρια.
Τέτοιες σχολές υπήρχαν πριν και με το γύρισμα του τροχού θα έρθουν πάλι σε εκδήλωση.
Ρωτάτε, πότε; Αυτό εξαρτάται από την ίδια την ανθρωπότητα και απ’ όλους εσάς που εργάζεσθε με πίστη και έφεση στις απαρχές του σχεδίου.
Η Ε.Π.Μπ. έθεσε το θεμέλιο λίθο της πρώτης σχολής στον ιδιαίτερο αυτό ελάσσονα κύκλο (ο οποίος όμως είναι σχετικά σημαντικός, όντας συνέπεια της πέμπτης φυλετικής ρίζας, του απανθίσματος της πέμπτης αρχής). Πρόκειται για θεμέλιο λίθο. Το έργο προχωρεί με την ίδρυση, όπως ειπώθηκε πριν, διαφόρων σχολών και η νοητική επιστήμη έχει επίσης τη θέση της. Θα προχωρήσει όπως είναι επιθυμητό, αν ο καθένας που βρίσκεται τώρα σε αποκρυφιστική εκγύμναση εντείνει τις δυνάμεις του και καταβάλλει κάθε προσπάθεια στο άμεσο έργο. Αν γίνει ό,τι είναι δυνατό, όταν έρθει ο Μεγάλος Κύριος με τους Διδασκάλους Του, το έργο θα δεχθεί μια επιπρόσθετη ώθηση και σταδιακά θα διευρυνθεί και θα αναπτυχθεί, ωσότου καταστεί μια δύναμη στον κόσμο. Τότε θα έρθει η μέρα των αποκρυφιστικών σχολών που οριστικά θα εκπαιδεύουν ανθρώπους για μύηση.

27 Σεπτεμβρίου 1920

1.Η Μία Θεμελιώδης Σχολή.
Είναι λοιπόν πολύ ουσιώδες να δοθεί έμφαση στο γεγονός ότι, ανεξάρτητα απ’ τα παρακλάδια, βασική σχολή του αποκρυφισμού είναι εκείνη που έχει τις ρίζες της στο ιερό κέντρο του πλανήτη, τη Σαμπάλλα. Στο μέρος αυτό, απ’ ευθείας κάτω από τα μάτια του Ενός Μυσταγωγού, που είναι – όπως σπάνια γίνεται αντιληπτό – η ανώτατη έκφραση της Ακτίνας της Διδασκαλίας στη γη, βρίσκεται ό,τι θα μπορούσε να ονομασθεί κεντρικό γραφείο του εκπαιδευτικού επιμορφωτικού έργου εκγύμνασης της Ιεραρχίας. Εκεί βρίσκεται ο Τσόχαν που είναι άμεσα υπεύθυνος των διαφόρων εγχειρημάτων και στον Oποίο είναι άμεσα υπεύθυνοι όσοι Διδάσκαλοι προσλαμβάνουν μαθητές και οι Αρχηγοί των διαφόρων αποκρυφιστικών σχολών. Όλα βαίνουν με νόμο και τάξη.
Ένα σημείο που χρειάζεται εδώ να τονιστεί είναι ότι η Αδελφότητα του Φωτός, όπως εκπροσωπείται από τους Διδασκάλους των Ιμαλαΐων, έχει τους υπόλοιπους εκπροσώπους της αλλού, οι οποίοι εκτελούν ειδικό έργο κάτω από δέουσα κι επαρκή επιτήρηση. Oι Θεοσοφιστές τείνουν να νομίζουν ότι μόνον αυτοί είναι κάτοχοι της θρησκείας της σοφίας. Δεν είναι έτσι στην πραγματικότητα. Την ιδιαίτερη αυτή στιγμή (με στόχο την ανάπτυξη και την παροχή ευκαιρίας στην πέμπτη υποφυλή) η Αδελφότητα των Ιμαλαΐων είναι ο κύριος αγωγός προσπάθειας, δύναμης και φωτός. Όμως το έργο με τις άλλες φυλές προχωρεί ταυτόχρονα και πολυάριθμα άλλα εγχειρήματα, που όλα προέρχονται από το κεντρικό γραφείο της Σαμπάλλα, παραλληλίζονται με το έργο των Ιμαλαΐων. Να το έχετε αυτό σαφώς κατά νου, γιατί το σημείο είναι σημαντικό. Oι Σχολές και η Στοά των Ιμαλαΐων είναι εκείνη που αφορά κυρίως τη Δύση και η μόνη σχολή χωρίς καμιά εξαίρεση που πρέπει να ελέγχει το έργο και την απόδοση των αποκρυφιστών σπουδαστών στη Δύση. Δεν επιδέχεται αντιπάλους ούτε σύγχρονο έργο για τους μαθητές της, [303] όχι για χάρη των δασκάλων της αλλά για να περιφρουρήσει την ασφάλεια των μαθητών της. O κίνδυνος ενεδρεύει στο δρόμο του αποκρυφιστή σπουδαστή και οι μύστες των Ιμαλαΐων γνωρίζουν επαρκώς πώς να προστατεύουν τους μαθητές Τους, υπό την προϋπόθεση ότι οι μαθητές αυτοί μένουν μέσα στην περιφέρεια της συνδυασμένης αύρας Τους και δεν περιπλανώνται σε άλλες σχολές. Όλες οι αληθινές αποκρυφιστικές σχολές το απαιτούν αυτό από τους μαθητές τους και όλοι οι αληθινοί Διδάσκαλοι αναμένουν από τους μαθητές Τους να αποφεύγουν να λαμβάνουν άλλες αποκρυφιστικές οδηγίες την ίδια στιγμή που λαμβάνουν απ’ τους Ίδιους. Δε λένε: “Η δική μας μέθοδος είναι η μόνη σωστή κι αληθινή μέθοδος”. Λένε: “Όταν λαμβάνετε οδηγίες από Μας είναι δείγμα σοφίας και γραμμή ασφαλείας ν’ αποφεύγετε την αποκρυφιστική εκγύμναση σε άλλη σχολή ή με άλλο Διδάσκαλο”. Εφόσον ο σπουδαστής επιθυμεί να το κάνει είναι τελείως ελεύθερος ν’ αναζητήσει άλλες σχολές και δασκάλους, όμως πρέπει πρώτα να διακόψει τη σύνδεσή του με τους προηγούμενους.
Η μία θεμελιώδης σχολή μπορεί ν’ αναγνωρισθεί από ορισμένα εξέχοντα χαρακτηριστικά:
Από το βασικό χαρακτήρα των διδασκόμενων αληθειών, όπως ενσωματώνονται στα ακόλουθα αξιώματα:
α. Στην ενότητα όλης της ζωής.
β. Στα διαβαθμισμένα βήματα ανάπτυξης όπως αναγνωρίζεται στον άνθρωπο και στα διαβαθμισμένα βήματα του προγράμματός της, που οδηγούν τον άνθρωπο από τη μια διεύρυνση συνείδησης στην άλλη, ωσότου φτάσει αυτό που ονομάζουμε τελείωση.
γ. Στη σχέση μεταξύ μικρόκοσμου και μακρόκοσμου και στην επταπλή της εφαρμογή.
δ. Στη μέθοδο αυτής της ανάπτυξης και στη θέση του μικρόκοσμου μέσα στο μακρόκοσμο όπως αποκαλύπτεται απ’ τη μελέτη της περιοδικότητας κάθε εκδήλωσης και του βασικού νόμου του αιτίου και αποτελέσματος.
Από την έμφαση που δίνεται στη δόμηση χαρακτήρα και στην πνευματική ανάπτυξη [304] σαν το θεμέλιο της ανάπτυξης όλων των ικανοτήτων που είναι έμφυτες στο μικρόκοσμο.
Από την απαίτηση που τίθεται σ’ όλους τους σχετιζόμενους μαθητές ανεξαιρέτως, ότι η ζωή της εσώτερης ανέλιξης κι ανάπτυξης πρέπει να παραλληλίζεται με μια ζωή εξωτερικής υπηρεσίας.
Από τις διαβαθμισμένες διευρύνσεις της συνείδησης που είναι αποτέλεσμα της παρεχόμενης εκπαίδευσης· αυτές οδηγούν τον άνθρωπο βήμα προς βήμα ωσότου έρθει σ’ επαφή με τον ανώτερο εαυτό του, το Διδάσκαλό του, τον εγωικό του όμιλο, τον Πρώτο Μυσταγωγό, τον Έναν Υπέρτατο Μυσταγωγό, ωσότου προσεγγίσει τον Κύριο της Ακτίνας του και εισέλθει στους κόλπους “του Πατρός του εν τοις Oυρανοίς”.
Αυτά είναι τα εξέχοντα χαρακτηριστικά που περιγράφουν τη μία θεμελιώδη Σχολή.
Η θεμελιώδης αυτή σχολή έχει τρεις κύριους κλάδους κι έναν τέταρτο που βρίσκεται σε διαδικασία σχηματισμού και οι οποίοι θ’ αποτελέσουν τους τέσσερις κλάδους του παρόντος τέταρτου γύρου. Oι κλάδοι αυτοί είναι οι ακόλουθοι:
1. O πέραν των Ιμαλαΐων Κλάδος.
2. O Κλάδος της Νότιας Ινδίας.
(Αυτοί είναι Άρειοι Κλάδοι.)
3.  Ένας Κλάδος που εργάζεται με την τέταρτη φυλετική ρίζα κι έχει επικεφαλής δύο μύστες της ίδιας φυλετικής ρίζας.
4.  Ένας Κλάδος σε διαδικασία σχηματισμού, που θα έχει το κέντρο του στη Δύση σε κάποια θέση που δεν αποκαλύπτεται ακόμη. Έχει σαν κύριο αντικείμενό του τη διδασκαλία όσων συνδέονται με την ερχόμενη έκτη φυλετική ρίζα.
Oι κλάδοι αυτοί είναι και θα είναι στενά συναρτημένοι και συνεργάζονται στενότατα, όντας όλοι εστιασμένοι και υπό τον έλεγχο του Τσόχαν στη Σαμπάλλα. Oι αρχηγοί του καθενός από τους τέσσερις κλάδους επικοινωνούν μεταξύ τους συχνά και μοιάζουν πράγματι με τη σχολή ενός τεράστιου πανεπιστημίου, [305] όπου οι τέσσερις κλάδοι μοιάζουν με τα διάφορα μεγάλα τμήματα των ιδρυμάτων – σαν επικουρικά κολλέγια. Στόχος όλων είναι η εξέλιξη της φυλής, αντικείμενο όλων είναι να οδηγήσουν τους πάντες στο σημείο να σταθούν ενώπιον του Ενός Μυσταγωγού, οι χρησιμοποιούμενες μέθοδοι είναι βασικά ίδιες, παρότι διαφέρουν στις λεπτομέρειες λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των φυλών και των τύπων με τους οποίους ασχολούνται και του γεγονότος ότι μερικές σχολές εργάζονται κυρίως με μια ακτίνα κι άλλες με άλλη.
Η πέραν των Ιμαλαΐων σχολή έχει τους μύστες της που σας είναι γνωστοί κι άλλους των Oποίων τα Oνόματα δεν είναι γνωστά.
Η νότια Ινδική σχολή έχει ειδικό έργο με τη ντεβαϊκή εξέλιξη και με τη δεύτερη και τρίτη υποφυλή της Αρείας φυλής.
Η σχολή των Ιμαλαΐων εργάζεται με την πρώτη, την τέταρτη και την πέμπτη υποφυλή.
O κλάδος της τέταρτης φυλετικής ρίζας εργάζεται υπό τον Μανού αυτής της φυλής και τον αδελφό Του της Ακτίνας της Διδασκαλίας. Το κέντρο τους βρίσκεται στην Κίνα.
O Διδάσκαλος Ρ. κι ένας απ’ τους Άγγλους Διδασκάλους ασχολούνται με τη βαθμιαία ίδρυση του τέταρτου κλάδου της σχολής, με τη βοήθεια του Διδασκάλου Ιλαρίωνα. Στοχασθείτε τα μεταδιδόμενα αυτά γεγονότα, γιατί η σημασία τους έχει βαθιά σπουδαιότητα.

28 Σεπτεμβρίου 1920
....Θίξαμε χθες τη μία θεμελιώδη σχολή με τους τέσσερις κλάδους της. Σήμερα θα ασχοληθώ με τις:

2. Εθνικές Υποδιαιρέσεις της Μιας Σχολής.
Απ’ την αρχή θα ήθελα να σας τονίσω ότι δε θα έχει κάθε έθνος στον κόσμο την αποκρυφιστική του σχολή. Μόνο όταν το αιτιώδες σώμα της εθνικής ομάδας φτάσει μια ορισμένη ταχύτητα κραδασμού, θα γίνει εφικτή η θεμελίωση και η ίδρυση των σχολών αυτών. Μόνο όταν το εκπαιδευτικό έργο του έθνους φτάσει ένα ορισμένο επίπεδο, θα γίνει εφικτή η χρησιμοποίηση του νοητικού εξοπλισμού του έθνους σαν σκαλοπάτι για παραπέρα διεύρυνση και η χρησιμοποίησή του σαν βάση για την αποκρυφιστική σχολή. Kαι αρκετά περίεργα μόνο σε εκείνα τα έθνη που αρχικά είχαν κάποια σχολή εκγύμνασης για τα μυστήρια (με τρεις εξαιρέσεις) θα επιτραπεί να έχουν και πάλι εθνικές σχολές στα πρώτα στάδια. Oι εξαιρέσεις είναι:
1. Μεγάλη Βρετανία.
2. Καναδάς και Ηνωμένες Πολιτείες.
3. Αυστραλία.
Ακόμη κι αυτές οι εξαιρέσεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν μόνο μία, η περίπτωση της Αυστραλίας, αφού οι άλλες δύο στις Ατλάντειες ημέρες είχαν τις αποκρυφιστικές τους βάσεις όταν αποτελούσαν μέρος της αρχικής ηπείρου. Με το γύρισμα του τροχού η ίδια η γη επανενσαρκώνεται· περιοχές περνούν σε πραλάγια και αναδύονται σε εκδήλωση, διατηρώντας μέσα τους τα σπέρματα που θα καταλήξουν σε παρόμοιο κραδασμό και θα φέρουν πάλι σε ύπαρξη παρόμοιους τρόπους έκφρασης και παρόμοιες μορφές.
Θα διαπιστωθεί αργότερα, όταν ιδρυθούν οι Αποκρυφιστικές Σχολές, ότι θα εδρεύουν εκεί όπου υφίσταται ακόμη κάποιος αρχαίος μαγνητισμός κι εκεί όπου σε μερικές περιπτώσεις ορισμένα αρχαία φυλακτά [307] διατηρήθηκαν από την Αδελφότητα μ’ αυτό ακριβώς το στόχο υπόψη.
Κλάδοι που θα συνδέονται με κάποια από τις τέσσερις κεντρικές υποδιαιρέσεις της μιας αποκρυφιστικής βάσης, θα ιδρυθούν στις ακόλουθες χώρες:
1. Αίγυπτος. Θα είναι μια απ’ τις τελευταίες σχολές που θα ιδρυθούν και θα είναι βαθιά αποκρυφιστική και προχωρημένη σχολή σε απευθείας επικοινωνία με τους εσώτερους βαθμούς. Αυτό θα το θίξουμε αργότερα.
2. Oι Ηνωμένες Πολιτείες θα έχουν μια προπαρασκευαστική σχολή κάπου στο νότιο τμήμα των Μεσοδυτικών πολιτειών κι ένα εκτενώς αποκρυφιστικό κολλέγιο στην Καλιφόρνια σ’ ένα μέρος που θα αποκαλυφθεί αργότερα. Η σχολή αυτή θα είναι μια απ’ τις πρώτες που θα ξεκινήσουν όταν ο Μεγάλος Κύριος αρχίσει τη γήινη σταδιοδρομία Του και στη διάρκεια των επόμενων πέντε ετών μπορούν να τεθούν οι σπόροι της εφόσον οι σπουδαστές κατανοήσουν ορθά το έργο που πρέπει να γίνει.
3. Θα υπάρξει μια σχολή για τις Λατινικές χώρες πιθανόν στην Ιταλία ή στη Νότια Γαλλία, όμως πολλά εξαρτώνται από το πολιτικό κι εκπαιδευτικό έργο των προσεχών δέκα ετών.
4. Μεγάλη Βρετανία. Σ’ ένα από τα μαγνητισμένα σημεία είτε στη Σκωτία είτε στην Oυαλλία θα ξεκινήσει ένας κλάδος αποκρυφιστικής εκπαίδευσης προτού παρέλθει πολύς χρόνος, ο οποίος θα θέσει τα θεμέλια και θα περιλάβει το πρόγραμμα των αρχικών βαθμών. Αφού υπάρξει για λίγα χρόνια κι αποδείξει την αποτελεσματικότητα της εκγύμνασής του κι αφού η ταραγμένη Ιρλανδία διευθετήσει τα εσωτερικά της προβλήματα, μια σχολή για περισσότερο προχωρημένους βαθμούς και για οριστική προετοιμασία για τα μυστήρια θα ξεκινήσει στην Ιρλανδία σ’ ένα από τα μαγνητισμένα σημεία που υπάρχουν εκεί. Η σχολή αυτή θα είναι σαφέστατα μια σχολή όπου θα παρέχεται προπαρασκευή για κάποια μείζονα μύηση και θα είναι κάτω από το βλέμμα του Bοδισάττβα που θα προετοιμάζει το μαθητή για μύηση επί της δεύτερης ακτίνας. Η πρώτη σχολή στην Αίγυπτο θα είναι για εκείνους που θα λαμβάνουν μύηση στη Δύση επί της πρώτης ακτίνας. [308]
Όσοι θα λαμβάνουν μύηση στη γραμμή του Μαχατσόχαν ή επί της τρίτης ακτίνας, θα τη λαμβάνουν στην προχωρημένη αποκρυφιστική σχολή στην Ιταλία. Με τον τρόπο αυτό η Δύση θα έχει το κέντρο της όπου θα δίνεται ενεργός διδασκαλία σύμφωνα με τις τρεις γραμμές προσέγγισης κι όπου θα παρέχεται προπαρασκευή για τα εσώτερα μυστήρια.
 5. Μια προπαρασκευαστική αποκρυφιστική σχολή θα ιδρυθεί επίσης στη Σουηδία για όσους των βορείων και Γερμανικών φυλών αναζητούν την Ατραπό κι όταν θα υφίσταται για κάποιο διάστημα, μπορεί τότε η Ρωσσία να είναι σε θέση να στεγάσει το κέντρο της πιο προχωρημένης σχολής που θα συνδέεται με την προπαρασκευαστική στη Σουηδία. Σε σύνδεση με την προχωρημένη σχολή της Αιγύπτου θα υπάρχει μια προπαρασκευαστική στην Ελλάδα ή τη Συρία.
Έχετε λοιπόν τις ακόλουθες σχολές όπως σχεδιάσθηκαν και πρέπει να έχετε υπόψη ότι οι σχολές που θα παρέχουν την προπαρασκευαστική εργασία και τους αρχικούς βαθμούς θα είναι οι πρώτες κατά χρονική σειρά και βρίσκονται τώρα σε διαδικασία ίδρυσης ή θα ιδρυθούν στη διάρκεια της περιόδου που προηγείται ακριβώς της Έλευσης του Μεγάλου Κυρίου. Η ίδρυση των άλλων θα είναι σαφώς αποτέλεσμα του έργου Του και των Διδασκάλων Του και θα εξαρτηθεί από την απόφασή Τους ως προς την επιτυχία της αρχικής προσπάθειας.
 Προπαρασκευαστικοί Βαθμοί                           Προχωρημένη Σχολή
1.. Ελλάδα ή Συρία που θα οδηγεί στην...................... Αίγυπτο
2.. Μεσοδυτικές Πολιτείες, H.Π.Α............................. Καλιφόρνια
3.. Νότια Γαλλία.......................................................... Ιταλία
4.. Σκωτία ή Ουαλία.................................................. Ιρλανδία
5.. Σουηδία.................................................................. Ρωσία
6.. Νέα Ζηλανδία........................................................ Αυστραλία [309]
Σχεδιάζεται επίσης μια προπαρασκευαστική σχολή για τα προχωρημένα εγώ της τέταρτης φυλετικής ρίζας. Θα βρίσκεται κάτω από τον Μανού αυτής της φυλής και θα εδρεύει στην Ιαπωνία, με τον πιο εσωτερικό της κλάδο στη δυτική Κίνα. Είναι η έβδομη στην ομάδα των σχολών που περιγράφηκαν.
Δεν υπάρχει πρόθεση προς το παρόν να έχουμε κλάδους στη Νότια Αφρική ή τη Νότια Αμερική. Δεν ήρθε ακόμη η μέρα τους, όμως έρχεται στον επόμενο κύκλο.

(Α. Μπέιλυ, Επιστολές επί του Αποκρυφιστικού Διαλογισμού. Επιστολή ΙΧ.)

Σημάδια του Χριστού, Nicholas Roerich.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

Οι σχολές που σχηματίζονται τώρα…στοχεύουν στην εκπαίδευση μαθητών προκειμένου αυτοί να προετοιμαστούν να βαδίσουν την Ατραπό της Μαθητείας και να έρθουν - κάποια στιγμή στο μέλλον - σε άμεση επαφή με τους Διδασκάλους. Οι νέες σχολές που θα εμφανιστούν τον ερχόμενο αιώνα, θα δέχονται μαθητές και θα τους προετοιμάζουν να βαδίσουν την Ατραπό της Μύησης. Έχουμε έτσι μια βαθμιαία, ενιαία προσπάθεια, την ευθύνη της οποίας έχουν οι Διδάσκαλοι. Οι σχολές που τώρα σχηματίζονται για να εκπαιδεύουν μαθητές, είναι ενδιάμεσης φύσης κι έχουν σαν στόχο να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ των εξωτερικών σχολών του παρελθόντος και των αληθινών σχολών που θα φανούν αργότερα. Αυτό τα γεγονότα θα μπορούσαν να συνοψιστούν ως εξής:

1. Εσωτερικές σχολές του ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
Αυτές είναι οι σχολές με τις οποίες είμαστε πολύ εξοικειωμένοι, όπως είναι οι εσώτερες σχολές πολλών θεοσοφικών ομίλων, τα τάγματα των Ροδόσταυρων, και αναρίθμητες μυστικιστικές και μεταφυσικές οργανώσεις. Είναι ορισμένως εξωτερικής φύσης, αλλά είναι χρήσιμες, γιατί προκαλούν το ενδιαφέρον του κοινού. Μεταδίδουν πολύ χρήσιμες πληροφορίες για τους τρεις κόσμους της ανθρώπινης εξέλιξης - το φυσικό κόσμο, τον κόσμο των συναισθημάτων και τον νοητικό κόσμο. Ορισμένως είναι κατάλληλες για νεόφυτους πάνω στην Δοκιμαστική Ατραπό. Αφορούν στην προσέγγιση προς τον Θεό, μέσω της γραμμής της καρδιάς.

2. Εσωτερικές σχολές του ΠΑΡΟΝΤΟΣ
Οι σχολές που τώρα σχηματίζονται, διαθέτουν περισσότερη εσωτερική γνώση, που την έχουν αφομοιώσει κι εφαρμόσει. Αρκετά ακόμη παραμένουν θεωρίες, αλλά πάντα η θεωρία πρέπει να προηγείται της πρακτικής. Αυτές οι σχολές θα προωθήσουν τη διδασκαλία πιο πέρα από το σημείο που είχαν φτάσει οι προηγούμενες σχολές, και θα την μεταφέρουν έξω από τους τρεις κόσμους, μέσα στο βασίλειο της ψυχής. Θα πραγματεύονται στον κόσμο των αποκρυφιστικών άξιων και θα είναι νοητικής φύσης, θέτοντας την έμφαση πάνω στη γνώση του Θεού, κι όχι απλώς στο αίσθημα που δημιουργεί η ενσυναίσθηση της θειότητας. Τα ανώτερα αποτελέσματα στα οποία έφθαναν οι παλιές σχολές, ήταν η ολοκλήρωση της προσωπικότητας κι έκαναν ουσιαστικά έκαναν πραγματικότητα την δυαδικότητα του μυστικιστή. Οι νέες σχολές έχουν στόχο μια ανώτερη συγχώνευση• εκείνη μεταξύ της ολοκληρωμένης προσωπικότητας και της Ψυχής. Αποκαλύπτουν ότι πίσω από τη δυαδικότητα του μυστικιστή (κι αυτό είναι αναγκαίο στάδιο) υπάρχει το αποκρυφιστικό γεγονός της ταύτισης με το θείο.

3. Εσωτερικές σχολές του ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
Αυτές οι σχολές θα είναι οι αληθινά εσωτερικές, γιατί η ανθρωπότητα θα είναι τότε έτοιμη. Θα εφελκύεται και θα εξασκείται η ανώτερη συνειδητότητα του μαθητή. Θα διδάσκεται πως να εργάζεται συνειδητά πάνω σε πνευματικά επίπεδα και πως να δρα σαν ψυχή μέσα στους τρεις κόσμους της ανθρώπινης εξέλιξης, μέσω μιας ιδιαίτερα νοήμονος προσωπικότητας. Οι μαθητές θα προετοιμάζονται για μύηση και οι μυημένοι θα εξασκούνται να λάβουν τις ανώτερες μεγάλες μυήσεις. Η έμφαση θα δίδεται πάνω στον ορθό χειρισμό των ενεργειών και δυνάμεων, στη σοφία, ως αποτέλεσμα της εφαρμοσμένης γνώσης, και στο έργο και τα σχέδια της Ιεραρχίας. Θα αναπτύσσεται η ενόραση και θα επιτελείται μια ακόμα πιο υψηλή συγχώνευση• - εκείνη μεταξύ του πνευματικού ανθρώπου και του Παγκόσμιου Ενός

(A.Mπέιλυ, Ατελείωτη  Βιογραφία: 264-265)