Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2020

ΑΒΛΑΒΕΙΑ - ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

«ΗΧΟΥΜΕ ΤΗ ΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ,
ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,
ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ»

ΟΜΑΔΙΚΟΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ στις 21.00 - 
με σκοπό την επίκληση της Ψυχής της Ελλάδας, στο πλαίσιο της παγκόσμιας εφέλκυσης της Ψυχής των εθνών και της Μιας Ανθρωπότητας, έργο για το οποίο είναι επιφορτισμένος ο ΝΟΕΚ.

11 Οκτωβρίου 2020

Εκφώνηση κειμένου πριν από τον διαλογισμό από τον αδελφό Δ.Μ.:




ΕΞΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΒΛΑΒΕΙΑ 

(ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΛΕ ΒΙΒΛΙΑ )

[…]

Βλαβερές μαγνητικές συνθήκες σαν αποτέλεσμα του εσφαλμένου χειρισμού της δύναμης από μέρους του ανθρώπου είναι οι αιτίες του κακού στον κόσμο γύρω μας, συμπεριλαμβανομένων των τριών υπανθρώπινων βασιλείων. Πώς μπορούμε άραγε σαν άτομα να το αλλάξουμε αυτό; Με την ανάπτυξη μέσα μας της Αβλάβειας. Επομένως μελετήστε τον εαυτό σας απ’ αυτή τη σκοπιά. Μελετήστε την καθημερινή σας συμπεριφορά, τα λόγια και τις σκέψεις, για να τις καταστήσετε τελείως αβλαβείς. Προσπαθήστε να κάνετε σκέψεις για σας και τους άλλους, που θα είναι εποικοδομητικές και θετικές και συνεπώς αβλαβείς στα αποτελέσματά τους. Μελετήστε το συναισθηματικό σας αποτέλεσμα στους άλλους, έτσι ώστε με καμιά διάθεση, καμιά κατάθλιψη και καμιά συναισθηματική αντίδραση να μην μπορείτε να βλάψετε το συνάνθρωπό σας. Να θυμάστε σε σχέση μ’ αυτό ότι η βίαιη πνευματική έφεση κι ο ενθουσιασμός, που εφαρμόζονται και κατευθύνονται εσφαλμένα, μπορούν ευκολότατα να βλάψουν ένα συνάνθρωπό μας, γιαυτό μην προσέχετε μόνο τις λανθασμένες τάσεις σας αλλά και τη χρήση των αρετών σας.

Αν η αβλάβεια είναι ο βασικός τόνος της ζωής σας, θα κάνετε περισσότερα για να προκαλέσετε ορθές αρμονικές συνθήκες στην προσωπικότητά σας παρά με οποιοδήποτε βαθμό πειθαρχίας σ’ άλλες γραμμές. Η δραστική κάθαρση που επιφέρει η προσπάθεια να είμαστε αβλαβείς, θα συντείνει πολύ στην εξάλειψη των λανθασμένων καταστάσεων συνείδησης. Φροντίστε λοιπόν να εισάγετε την ιδέα αυτή στη βραδινή σας ανασκόπηση.

Θα ήθελα να παροτρύνω τον καθένα που διαβάζει αυτές τις σελίδες να κάνει μια καινούργια αρχή στην πνευματική ζωή. Θα του έλεγα, ξέχασε όλες τις περασμένες επιτεύξεις, ανάπτυξε ζήλο και συγκεντρώσου στο Σχέδιο.

Μέχρι στιγμής έγινε ασφαλώς κάποια πρόοδος στην ομαδική αντίληψη κι εκδηλώνεται λιγότερο ενδιαφέρον για το χωριστό εαυτό. Αναμφίβολα οραματιζόμαστε με περισσότερη πίστη τον Αγαθό Νόμο που οδηγεί όλη τη δημιουργία στην πλήρη τελείωση και μ’ αυτό τον οραματισμό αποκτήθηκε η ικανότητα απόσπασης του βλέμματος απ’ τις υποθέσεις της ατομικής εμπειρίας και προσήλωσής του στην πραγμάτωση του σκοπού για το σύνολο. Αυτός είναι ο αντικειμενικός σκοπός και στόχος. Εύρος οράματος, περιεκτικότητα κατανόησης και πλατύς ορίζοντας είναι τα προκαταρκτικά ουσιώδη κάθε έργου υπό την καθοδήγηση της ιεραρχίας των μυστών· η σταθεροποίηση της συνείδησης στη μία ζωή και η αναγνώριση της βασικής ενότητας όλης της δημιουργίας πρέπει κάπως ν’ αναπτυχθεί πριν εμπιστευθούν σε κάποιον ορισμένες γνώσεις και Λέξεις Δύναμης και το χειρισμό εκείνων των δυνάμεων που φέρνουν την υποκειμενική πραγματικότητα σε εξωτερική εκδήλωση.

Σας λέω λοιπόν τη στιγμή αυτή, εγώ – ένας πρεσβύτερος και ίσως πιο έμπειρος μαθητής και εργάτης στο μεγάλο αμπελώνα του Κυρίου – ασκώ την αβλάβεια με ζέση και κατανόηση, γιατί είναι (όταν εφαρμόζεται αληθινά) ο καταστροφέας κάθε περιορισμού. Η βλαβερότητα βασίζεται στην ιδιοτέλεια και σε μια εγωκεντρική στάση. Είναι η εκδήλωση δυνάμεων συγκεντρωμένων για αυτοπροβολή, αυτοεπέκταση και αυτοϊκανοποίηση. Η αβλάβεια είναι η έκφραση της ζωής του ανθρώπου που αντιλαμβάνεται πως είναι παντού, που ζει συνειδητά σαν ψυχή, του οποίου η φύση είναι αγάπη, του οποίου η μέθοδος είναι η περιεκτικότητα και για τον οποίο όλες οι μορφές είναι όμοιες κατά το ότι συγκαλύπτουν και κρύβουν το φως και δεν είναι παρά εξωτερικεύσεις του ενός Άπειρου Όντος. Η αντίληψη αυτή, ας το υπενθυμίσω, εκδηλώνεται σαν αληθινή κατανόηση της ανάγκης του αδελφού, διαζευγμένη από συναίσθημα και σκοπιμότητα. Οδηγεί σ’ εκείνη τη σιωπή της γλώσσας που προκύπτει απ’ τη μη αναφορά στο χωριστό εαυτό. Επιφέρει την ακαριαία εκείνη ανταπόκριση στην αληθινή ανάγκη, που χαρακτηρίζει τα Μεγάλα Όντα τα οποία (εισχωρώντας κάτω απ’ την εξωτερική εμφάνιση) βλέπουν την εσώτερη αιτία που παράγει τις συνθήκες που σημειώνονται στην εξωτερική ζωή κι έτσι απ’ αυτό το σημείο της σοφίας μπορεί να δοθεί αληθινή βοήθεια και καθοδήγηση. Η αβλάβεια επιφέρει στη ζωή επιφυλακτικότητα κρίσης, συγκράτηση της ομιλίας, ικανότητα αποφυγής της παρορμητικής δράσης και την εκδήλωση ενός μη επικριτικού πνεύματος. Έτσι μπορεί να δοθεί ελεύθερη δίοδος στις δυνάμεις της αληθινής αγάπης και στις πνευματικές εκείνες ενέργειες που φαίνεται να ζωογονούν την προσωπικότητα, οδηγώντας συνεπώς σε ορθή δράση.

Ας είναι λοιπόν η αβλάβεια ο βασικός τόνος της ζωής σας. Η βραδινή ανασκόπηση πρέπει να διεξάγεται ολοκληρωτικά πάνω σ’ αυτή τη γραμμή· διαιρέστε την εργασία ανασκόπησης σε τρία μέρη κι εξετάστε:

1. Την αβλάβεια στη σκέψη. Αυτή θα καταλήξει πρώτιστα στον έλεγχο της ομιλίας.

2. Την αβλάβεια στη συναισθηματική αντίδραση. Αυτή θα οδηγήσει να γίνετε αγωγός της αγαπητικής όψης της ψυχής.

3. Την αβλάβεια στη δράση. Αυτή θα επιφέρει ευστάθεια, επιδεξιότητα στη δράση και την αποδέσμευση της δημιουργικής θέλησης.

[…]

Πραγματεία επί της Λευκής Μαγείας, Σελ. 101-104

[…]

Σας λέω ότι η επίτευξη της αβλάβειας με θετική έννοια (όχι αρνητική) σημαίνει την πραγματοποίηση εκείνου του βήματος που οδηγεί σαφώς στην Πύλη της Μύησης. Όταν αναφέρεται αρχικά, φαίνεται να έχει μικρή σημασία και κάνει το όλο θέμα της μύησης να εκτιμάται τόσο λίγο, ώστε να καταντά ασήμαντο. Αλλά εκείνος που σκέφτεται έτσι ας εξασκήσει αυτή τη θετική αβλάβεια η οποία πραγματώνεται σε ορθή σκέψη (επειδή βασίζεται στη νοήμονα αγάπη), σε ορθή ομιλία (επειδή διέπεται από αυτοέλεγχο) και σε ορθή δράση (επειδή βασίζεται στην κατανόηση του Νόμου) και θα βρει ότι η προσπάθεια θα απαιτήσει όλα τα εφόδια της ύπαρξής του και θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να επιτευχθεί. Δεν είναι η αβλάβεια που προέρχεται από αδυναμία και συναισθηματική διάθεση αγάπης, που αντιπαθεί τη φασαρία επειδή αναστατώνει την τακτοποιημένη αρμονία της ζωής και οδηγεί σε επακόλουθη ενόχληση. Δεν είναι η αβλάβεια του ανεξέλικτου αρνητικού και αδύναμου άνδρα ή γυναίκας που δεν έχει τη δύναμη να βλάψει επειδή διαθέτει πολύ μικρό εξοπλισμό για να προκαλέσει βλάβη.

Είναι η αβλάβεια που πηγάζει από την αληθινή κατανόηση και τον έλεγχο της προσωπικότητας από την ψυχή, που οδηγεί αναπόφευκτα σε πνευματική έκφραση στην καθημερινή ζωή. Εκπορεύεται από την ικανότητα να εισερχόμαστε στη συνείδηση και να διεισδύουμε στην αντίληψη του αδελφού μας κι όταν αυτή επιτευχθεί – όλα συγχωρούνται κι όλα χάνονται απ’ τη θέα μπροστά στην επιθυμία να βοηθήσουμε και να συνδράμουμε.

[…]

Η εφαρμογή της αβλάβειας είναι ο καλύτερος και ευκολότερος τρόπος για να εργασθεί ο ζηλωτής. Δεν υπάρχει τότε τίποτε μέσα του που να είναι εχθρικό σε κάθε ζωή σε κάθε μορφή και συνεπώς προσελκύει στον εαυτό του μόνο εκείνο που είναι ευεργετικό. Χρησιμοποιεί τις ευεργετικές δυνάμεις που έτσι προσέλκυσε για τη βοήθεια άλλων όντων. Αυτό πρέπει να είναι το πρώτο βήμα και η πειθαρχία που συνεπάγεται και η διαρκής επιτήρηση όλων των δραστηριοτήτων στα τρία πεδία της ανθρώπινης εξέλιξης κι όλων των αντιδράσεων φέρνουν το συναισθηματικό σώμα υπό την κυριαρχία του φωτισμένου νου. Επιφέρουν επίσης την από μέρους μας κατανόηση των συνανθρώπων μας.

[…]

Πραγματεία επί της Λευκής Μαγείας, Επιλογή κειμένων από τις σελ. 318-319

[…]

H ανάγκη για μια αυξανόμενη λεπτότητα διάκρισης είναι διαρκής κι όλοι οι αφιερωμένοι σπουδαστές παροτρύνονται ν’ αναμετρήσουν τον εαυτό τους αυτή την εποχή. Αντιμετωπίζουν ένα νέο κύκλο υπηρεσίας και πρέπει να επωφεληθούν από μια νέα ημέρα ευκαιρίας. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να σταθούμε σε πνευματική ύπαρξη· όπου υπάρχει αυτή η σταθερή θέση, δε θα χρειαστεί να μας παροτρύνουν άλλοι στην υπηρεσία. Ας διοχετευθούν οι “Δυνάμεις του Φωτός” και οι τάξεις των παγκόσμιων υπηρετών θα γεμίσουν σύντομα. Ας χρησιμοποιήσει το “Πνεύμα της Ειρήνης” την κατώτερη φύση σαν όργανο και θα υπάρξει ειρήνη κι αρμονία μέσα στο προσωπικό πεδίο υπηρεσίας. Aς κυριαρχήσει το “Πνεύμα της Καλής Θέλησης” στο νου μας και δε θα υπάρχει χώρος για το πνεύμα της επίκρισης και την εξάπλωση των ολέθριων συζητήσεων. Γι’ αυτό το λόγο και για ν’ αναπτυχθεί ένας όμιλος υπηρετών που θα μπορούν να εργασθούν σε αληθινές και πνευματικές γραμμές, πρέπει να δοθεί αυξανόμενη έμφαση στην ανάγκη για Aβλάβεια. H αβλάβεια προετοιμάζει το δρόμο για την εισροή της ζωής· η αβλάβεια διασκορπίζει τα εμπόδια για την ελεύθερη έκχυση της αγάπης· η αβλάβεια είναι το κλειδί για την αποδέσμευση της κατώτερης φύσης από το άδραγμα της παγκόσμιας πλάνης και απ’ τη δύναμη της φαινομενικής ύπαρξης.

[…]

Εσωτέρα Ψυχολογία ΙΙ, Σελ. 129-130

[…]

Τόσο εμφατικά σας τόνισα την ανάγκη της αβλάβειας, γιατί είναι η κατεξοχήν και από εσωτερικής άποψης επιστημονική μέθοδος καθαρισμού […] και εξάγνισης των κέντρων. Η εφαρμογή της καθαρίζει τους φραγμένους αγωγούς και επιτρέπει την είσοδο ανώτερων ενεργειών.

[…]

Δε μου είναι εύκολο να σας δείξω ή ν’ αποδείξω την αποτελεσματικότητα της ανώτερης όψης, σπείρας ή φάσης της αβλάβειας όπως χρησιμοποιείται απ’ την Ιεραρχία υπό τη διεύθυνση του Τέλειου Όντος, του Χριστού. Η αβλάβεια με την οποία ασχολήθηκα προηγουμένως σχετίζεται με τις ατέλειες με τις οποίες παλεύει η ανθρωπότητα και σας είναι δύσκολο να την εφαρμόσετε σ’ όλες τις περιστάσεις, όπως καλά γνωρίζετε. Η αβλάβεια στην οποία αναφέρομαι σε σχέση με σας δεν είναι μια αρνητική ή γλυκιά ή ευγενική δραστηριότητα, όπως πολλοί πιστεύουν· είναι μια κατάσταση του νου και η οποία με κανέναν τρόπο δεν αποκλείει τη σταθερή ή ακόμη τη δραστική δράση· αφορά το κίνητρο και συνεπάγεται την απόφαση όπως το κίνητρο πίσω από κάθε δραστηριότητα να είναι η καλή θέληση. Αυτό το κίνητρο μπορεί να οδηγήσει σε θετική και συχνά δυσάρεστη δράση ή ομιλία, αλλά εφόσον η αβλάβεια και η καλή θέληση ρυθμίζουν τη νοητική προσέγγιση, μόνο καλό μπορεί να προκύψει.

Σε μια υψηλότερη στροφή του σπειροειδούς η Ιεραρχία χρησιμοποιεί επίσης την αβλάβεια, αλλά αυτή συνδέεται με τη θέληση-για-το-καλό και συνεπάγεται τη χρήση της δυναμικής ηλεκτρικής ενέργειας υπό τη διεύθυνση της ενόρασης· αυτός ο τύπος ενέργειας δεν έρχεται ποτέ σε δράση απ’ τον άνθρωπο· είναι μια ενέργεια που δεν μπορεί ακόμη να χειρισθεί. Αυτός ο τύπος αβλάβειας βασίζεται σε πλήρη αυτοθυσία κατά την οποία η θέληση-για-θυσία, η θέληση-για-το-καλό και η θέληση-για-δύναμη (οι τρεις φάσεις της όψης θέληση, όπως εκφράζονται δια της Πνευματικής Τριάδας) συγχωνεύονται όλες σε μια δυναμική ενέργεια με βαθιά πνευματική φύση. Η ενέργεια αυτή είναι η επιτομή της πλήρους ή τέλειας αβλάβειας όσον αφορά την ανθρωπότητα και τα δευτερεύοντα βασίλεια της φύσης, αλλά είναι εξωθητική στο αποτέλεσμά της και δυναμική στην εκμηδενιστική κρούση της όσον αφορά τις Δυνάμεις του Κακού.

[…]

Εσωτέρα Θεραπευτική, Επιλογή κειμένων από τις σελ. 40, 670-671

Δεν υπάρχουν σχόλια: