Σάββατο 30 Απριλίου 2022

 NEA ΣΕΛΗΝΗ - ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ Σάββατο 30 AΠΡΙΛΙΟΥ στις 21.00


Αποσπάσματα από το βιβλίο «Εξωτερίκευση της Ιεραρχίας» που αφορούν στο Βεσάκ, ως προετοιμασία για το Φεστιβάλ του Μαΐου. Μπορεί κανείς να τα προσεγγίσει με αναφορά και την σύγχρονη πραγματικότητα. Είθε να συμπαραταχθούμε με τις δυνάμεις του Φωτός

           ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΣΑΚ (Αποσπάσματα)

Εξετάζοντας τη σταθερή πρόοδο για θρησκευτική ενότητα που προχώρησε γοργά στη διάρκεια των περασμένων 150 ετών, το έργο του έκτου ομίλου (θρησκεία στη νέα εποχή), όπως και στην περίπτωση του πρώτου ομίλου (τηλεπαθητική επικοινωνία) υπόσχεται γοργά αποτελέσματα. Αυτό όμως εξαρτάται κατ’ ανάγκη από την “επιδεξιότητα στη δράση” και την προθυμία των μελών του ομίλου και των συναφών ομίλων να προχωρήσουν αργά και με τακτ…

Σας υπέδειξα ήδη τη μορφή που θα πάρει η θρησκεία της νέας εποχής (Η Επανεμφάνιση του Χριστού). Θα δομηθεί γύρω από τις περιόδους των Πανσελήνων, όπου θα γίνονται ορισμένες μεγάλες Προσεγγίσεις στον κόσμο της πραγματικότητας, καθώς και γύρω από δύο περιόδους μαζικών Προσεγγίσεων που θα γίνονται το χρόνο της μεγαλύτερης έκλειψης της σελήνης και του ηλίου στη διάρκεια του έτους. Oι δύο κύριες Προσεγγίσεις της Πανσελήνου θα είναι εκείνες της Πανσελήνου του Βεσάκ και της Πανσελήνου του Ιουνίου – η μία αφιερωμένη στον Βούδδα που ενσωμάτωσε τη σοφία του Θεού και η άλλη στον Βοδισάττβα (γνωστός στους Χριστιανούς ως Χριστός) ο Oποίος ενσωμάτωσε την αγάπη του Θεού.

Το υπόβαθρο της νέας παγκόσμιας θρησκείας θα έχει μέσα του τρεις κύριες παρουσιάσεις της αλήθειας ή τρία μείζονα δόγματα, αν μπορεί να επιτραπεί μια τόσο ανεπιθύμητη λέξη. Το έργο του έκτου αυτού ομίλου μαθητών πρέπει να αφορά την επεξεργασία των τριών αυτών απόψεων ή εφελκύσεων της αλήθειας. Είναι:

  1. Το γεγονός του Πνεύματος του Θεού, υπερβατικού και ενυπάρχοντα θα καταδειχθεί, καθώς κι ένα παρόμοιο γεγονός για τον άνθρωπο. O τρόπος της προσέγγισης μεταξύ τους μέσω της ψυχής θα υποδειχθεί. Αυτή η όψη της αναδυόμενης αλήθειας μπορεί να ονομασθεί Υπερβατικός Μυστικισμός.
  2. Το γεγονός της θείας ποιότητας των Δυνάμεων στη φύση και στον άνθρωπο και η μέθοδος της χρησιμοποίησής τους για θείους σκοπούς από τον άνθρωπο. Αυτό μπορεί να ονομασθεί Υπερβατικός Αποκρυφισμός.
  3. Το γεγονός που υπονοείται στο πρώτο, ότι η Ανθρωπότητα σαν Σύνολο είναι μια έκφραση της θειότητας, μια πλήρης έκφραση, συν το συναφές γεγονός της θείας φύσης και του έργου της πλανητικής Ιεραρχίας και ο τρόπος προσέγγισης των δύο αυτών ομάδων μεταξύ τους σε ομαδική μορφή. Αυτό μπορεί να ονομασθεί Υπερβατική Θρησκεία.

Περισσότερα σ’ αυτό δε θα υποδείξω εδώ καθώς ζητώ να αναφερθώ σύντομα στους υπόλοιπους τρεις ομίλους. Όμως θα τονίσω ότι θα επεξεργασθούμε κάπως την Τεχνική της Παρουσίας του Θεού, προσεγγίζοντάς την από μια νέα σκοπιά, εκείνη της Ομάδας, καθώς και την Τεχνική του Φωτός. Κατά καιρούς επέστησα την προσοχή σας σε δύο μικρότερες Τεχνικές και μ’ αυτές θ’ ασχοληθούμε αργότερα γιατί έχουν τη φύση προσεγγίσεων στις δύο άλλες – την Τεχνική της Αδιαφορίας και την Τεχνική της Υπηρεσίας (Γοητεία: Ένα Παγκόσμιο Πρόβλημα). Καθώς μελετάμε τις θείες Προσεγγίσεις, θα δούμε ότι περιλαμβάνουν δύο τμήματα ή δύο ομάδες – εκείνες που βρίσκονται στην αντικειμενική πλευρά και εκείνες που βρίσκονται στην υποκειμενική πλευρά της ζωής.


Μέχρι το Φεστιβάλ του Βεσάκ του 1940 ας αποκτήσει ο καθένας σας εκείνο τον έλεγχο της ομιλίας που είναι συχνά ο στόχος σας αλλά σπάνια η επίτευξή σας και θυμηθείτε ότι ο πιο ισχυρός παράγοντας στον έλεγχο της ομιλίας είναι η καρδιά που αγαπά. Η άγρια και γεμάτη φόβους ομιλία, τα γεμάτα μίσος κουτσομπολιά, τα σκληρά υπονοούμενα, η υποψία, ο καταλογισμός εσφαλμένων και φαύλων κινήτρων σε πρόσωπα κι ανθρώπους και η διαφοροποίηση της στάσης που χώρισε τα πολλά διαφορετικά έθνη του κόσμου, αφθονούν σήμερα κι έφεραν τον κόσμο στην τωρινή θλιβερή θέση. Είναι εύκολο να παρασυρόμαστε απ’ τις ίδιες συνήθειες ομιλίας και σκέψης που βρίσκουμε γύρω μας και ν’ ανακαλύπτουμε ότι συμμετέχουμε στην επίθεση και το πνεύμα του μίσους. Διαφυλαχθείτε επίμονα απ’ αυτό και μη λέτε τίποτε που θα μπορούσε ν’ αναφλέξει το μίσος και την υποψία σε σχέση με οποιαδήποτε φυλή, οποιοδήποτε άτομο, οποιαδήποτε ομάδα ή οποιουσδήποτε ηγέτες ομάδων και εθνών. Πρέπει να διαφυλαχθείτε προσεκτικά, έτσι ώστε ακόμη κι όταν υπερασπίζεσθε εκείνο που προσωπικά ή εθνικά αποδέχεσθε, να μην είσθε γεμάτοι μίσος και να καταργείτε το νόμο της αγάπης – το μόνο νόμο που μπορεί αληθινά να σώσει τον κόσμο. Ίσως το κλειδί της επιτυχίας σας σ’ αυτή τη γραμμή να είναι η σιωπή μια καρδιάς που αγαπά.

Θα είναι επίσης καλό να καλλιεργήσετε τη χαρά που φέρνει δύναμη. Δεν είναι εποχή για κατήφεια, απόγνωση ή κατάθλιψη. Αν δώσετε διέξοδο σ’ αυτές, θα γίνετε αρνητικά και καταστροφικά εστιακά σημεία στο περιβάλλον σας. Αν αληθινά πιστεύετε ότι η πνευματική ζωή είναι θεμελιώδης στον κόσμο σήμερα, αν πράγματι πιστεύετε ότι η θειότητα καθοδηγεί τον κόσμο, αν αληθινά συλλαμβάνετε το γεγονός ότι όλοι οι άνθρωποι είναι αδέλφια σας κι ότι όλοι μας είμαστε τέκνα του Ενός Πατρός κι αν είστε πεπεισμένοι ότι η καρδιά της ανθρωπότητας είναι υγιής – δεν είναι αυτές αρκετά δυναμικές ιδέες να σας κρατήσουν χαρούμενα σταθερούς στο μέσο ενός κόσμου που αλλάζει;

Θα υιοθετήσετε λοιπόν τις ακόλουθες ιδέες;

Πρώτο, ότι η Ιεραρχία των πνευματικών Δυνάμεων στέκει σε πνευματική Ύπαρξη.

Δεύτερο, ότι κι εμείς μπορούμε να σταθούμε σταθεροί σε πνευματική Ύπαρξη.

Τρίτο, ότι η σιωπή μιας καρδιάς που αγαπά πρέπει να είναι ο βασικός μας τόνος για το ερχόμενο έτος.

Τέταρτο, ότι η δύναμη να στέκουμε είναι αποτέλεσμα μιας χαρούμενης στάσης κι ενός αληθινού προσανατολισμού στην ψυχή.

Σε μια κατώτερη στροφή του σπειροειδούς θα σημειώσετε ότι το Φεστιβάλ του Βεσάκ διαδραματίζει μια παρόμοια επίκληση και διαδικασία. Είναι μια επαναληπτική κι εκπαιδευτική διαδικασία. Εκεί κι εκείνη τη στιγμή οι τρεις Αντιπρόσωποι της Σαμπάλλα μέσα στην Ιεραρχία –ο Μανού, ο Χριστός και ο Μαχατσόχαν– επικαλούνται τον Bούδδα ο Oποίος με τη σειρά Του διαβιβάζει ακόμη υψηλότερες Δυνάμεις. Τον επικαλούνται μ’ ένα ειδικό μάντραμ και διαβιβάζει την έκκληση σ’ Εκείνον του Oποίου είναι πράκτορας. Αν αυτή η Μεγάλη Επίκληση την οποία μελετάμε ειπωθεί σωστά, τα τρία μεγάλα πλανητικά κέντρα μπορούν να σχετισθούν με έναν παρόμοιο τρόπο. O Κύριος του Πολιτισμού, ο Διδάσκαλος Ρ. που αντιπροσωπεύει την ανθρωπότητα, ο Χριστός που αντιπροσωπεύει την Ιεραρχία κι ο Κύριος του Κόσμου που συνδέεται με τον Μανού και αντιπροσωπεύει τη Σαμπάλλα, μπορούν να έρθουν σε μια στενή σχέση έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι η εδραίωση ενός τόσο ισχυρού κραδασμού και φθόγγου που θα επικαλεσθεί και θα προσεγγίσει το Πνεύμα της Ειρήνης. Με την εκφωνούμενη έκκληση η προσοχή Του θα αναγκαστεί να στραφεί στον πλανήτη μας. Τα επακόλουθα θα είναι σημαντικά και δυναμικά, αλλά τι μορφή θα πάρουν μου είναι αδύνατο να το πω. Ίσως να οδηγήσει σε μια ιδιάζουσα και ισχυρή επίδειξη της έννοιας της ειρήνης σαν έκφρασης της παγκόσμιας και πλανητικής αγάπης· ίσως να προκαλέσει την αποστολή ενός Αβατάρ ή Αγγελιαφόρου της Ειρήνης για να οδηγήσει τα έθνη σε ορθή δράση· ίσως να συμβεί κάποιο γεγονός που θα έχει τέτοια σπουδαιότητα ώστε η σημασία του θα αναγνωρισθεί αμέσως από την ανθρωπότητα σαν σύνολο, οδηγώντας την να κάνει όλα τα αναγκαία βήματα που θα αποκαταστήσουν τις ορθές ανθρώπινες σχέσεις. Η φύση των δραστηριοτήτων που θα εγκαινιάσει το Πνεύμα της Ειρήνης δεν είναι δική μας ευθύνη. Το καθήκον μας είναι να μάθουμε να ερχόμαστε σωστά σε επαφή με την Ιεραρχία μέσω της ψυχής μας· να χρησιμοποιούμε σωστά τη Μεγάλη Επίκληση σαν ψυχές και να γίνουμε ορθά ανταποκριτικοί κι ευαίσθητοι στα επακόλουθα αποτελέσματα. Συλλογισθείτε τα παραπάνω.

Ας επεκτείνω αυτή την έννοια λίγο περισσότερο τονίζοντας ότι η επικλητική κραυγή της ανθρωπότητας και της Ιεραρχίας που ηχείται από κοινού τη στιγμή των Πανσελήνων του Μαΐου και του Ιουνίου και ιδιαίτερα στο Φεστιβάλ του Βεσάκ, θα είναι αποτελεσματική αν το “ψυχρό φως” των ζηλωτών και μαθητών του κόσμου κι όλων των ανιδιοτελών υπηρετών, ανεξάρτητα πού μπορεί να βρίσκονται, είναι ενωμένο με το “καθαρό φως” των μυημένων κι εκείνων που μπορούν να λειτουργούν ελεύθερα σαν ψυχές – τα Μέλη της Ιεραρχίας και σε μικρότερο βαθμό όλοι οι αποδεγμένοι μαθητές.

Όσα έχω να πω για την εξωτερίκευση της Ιεραρχίας και των Άσραμ της θα μπορούσαν να διαιρεθούν χάρη σαφήνειας στα παρακάτω σημεία που θ’ αποτελέσουν τη βάση της οδηγίας. Θα επιχειρήσω να ακολουθήσω το παρακάτω διάγραμμα:

Ιεραρχική Προσαρμογή και Ευθυγράμμιση:

Μέσα στην Ίδια την Ιεραρχία.

Σε σχέση με την Αίθουσα Συμβουλίου του Σανάτ Κουμάρα. Λίγα μπορούν να ειπωθούν γι’ αυτή.

Σε σχέση με την ανθρωπότητα.

Θα σημειώσετε ότι αυτή περιλαμβάνει τα τρία πλανητικά κέντρα.

Ιεραρχική προετοιμασία στο Φεστιβάλ του Βεσάκ.

O Τρόπος Προσέγγισης στην Εξωτερίκευση.

Βήματα στη διαδικασία εξωτερίκευσης.

          Προσέγγιση μέσω ορισμένων Άσραμ.

       Στη συνείδηση του μαθητή σε φυσική έκφραση.

Με τη διάδοση πληροφοριών προπαρασκευαστικής φύσης.

Η καθαυτή Εξωτερίκευση. Αυτή περιλαμβάνει:

Την Επιστροφή του Χριστού.

Τα Άσραμ που σχετίζονται με την Έλευση.

Την οργάνωση των συμμετεχόντων Άσραμ σε μια κατάλληλη μορφή στη γη.

Την εξωτερίκευση των Άσραμ.

Την προσαρμογή των Άσραμ και των Διδασκάλων στην εξωτερική διαβίωση.

Θα περιλαμβάνει επίσης την προσαρμογή μαθητών και ζηλωτών στην αυξανόμενη διέγερση και τη διακήρυξη ορισμένων βασικών δηλώσεων.

Το Έργο των Εξωτερικευμένων Άσραμ.

Τη δημιουργία και τη ζωογόνηση της νέας παγκόσμιας θρησκείας.

Τη βαθμιαία αναδιοργάνωση της κοινωνικής τάξης.

Τη δημόσια εγκαινίαση του συστήματος της μύησης.

Την εξωτερική εκγύμναση των μαθητών και της ανθρωπότητας σ’ αυτό το νέο κύκλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: