Δευτέρα 29 Μαρτίου 2021


 ΣΕΙΡΙΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΚΚΛΗΣΗ, 

ΤΕΤΑΡΤΗ 31/3/2021


Ας παραθέσω εδώ την Επίκληση:

Από την εστία του Φωτός μέσα από τη Διάνοια του Θεού
Ας διαχυθεί Φως μέσα στις διάνοιες των ανθρώπων.
      Το Φως ας κατέλθει στη Γη.

Από την εστία της Αγάπης μέσα από την Καρδιά του Θεού
Ας διαχυθεί Αγάπη μέσα στις καρδιές των ανθρώπων.
      Είθε ο Χριστός να γυρίσει στη Γη.

Από το Κέντρο όπου η Θέληση του Θεού είναι γνωστή
O Σκοπός ας καθοδηγεί τις μικρές θελήσεις των ανθρώπων
      O Σκοπός που οι Διδάσκαλοι γνωρίζουν και υπηρετούν.

Από το Κέντρο που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων
Το Σχέδιο της Αγάπης και του Φωτός ας πραγματοποιηθεί.
      Και είθε να σφραγίσει την πύλη του κακού.

Το Φως, η Αγάπη και η Δύναμη ας αποκαταστήσουν το Σχέδιο πάνω στη Γη.

Καθεμία απ’ τις τέσσερις στροφές αναφέρεται στη μια ή την άλλη από τις τρεις όψεις της θείας ενέργειας, μαζί με μια αναφορά στην ανθρωπότητα καθαυτή όπου συναντώνται οι τρεις, είναι δυναμικότητες σε λανθάνουσα κατάσταση και τελικά αναπτύσσονται στην πλήρη άνθηση της θειότητας, με τις τρεις γραμμές να εκφράζονται τέλεια. Απ’ όπου, αδελφοί μου, η ένταση της ανθρώπινης διαμάχης – μιας διαμάχης που δεν έχει παράλληλη σε καμιά άλλη διαφοροποίηση της θείας Ζωής. Όλες οι γραμμές και όψεις συναντώνται στην ανθρωπότητα. Αυτό είναι αξίωμα της αποκρυφιστικής διδασκαλίας. Τα υπανθρώπινα βασίλεια βρίσκουν την ολοκλήρωσή τους στην ανθρωπότητα και τα υπερανθρώπινα βασίλεια την ευκαιρία τους κι απ’ το ανθρώπινο βασίλειο διήλθαν κάποτε όλες οι υπερανθρώπινες ζωές. Αυτό το γνωρίζετε καλά.

Στην πρώτη τριάδα σειρών έχετε αναφορά στη Διάνοια του Θεού σαν εστιακό σημείο του θείου φωτός. Αναφέρεται στην ψυχή όλων των πραγμάτων. O όρος “ψυχή”, με την κύρια της ιδιότητα της φώτισης, περιλαμβάνει την άνιμα μούντι, τη ζωική ψυχή, την ανθρώπινη ψυχή κι εκείνο το ολοκληρωμένο σημείο φωτός που θεωρούμε σαν την “επισκιάζουσα” ψυχή της ανθρωπότητας. Είναι μια όψη της θείας εκδήλωσης στην οποία αναφέρθηκε ο μεγάλος αυτός Υιός του Θεού όταν (ως Σρι Κρίσνα) δήλωσε: “Έχοντας διαπεράσει ολόκληρο το σύμπαν με ένα τμήμα του εαυτού Μου, παραμένω”. Το τμήμα αυτό είναι η ψυχή όλων των πραγμάτων. Η ψυχή αυτή φέρνει φως και απλώνει φώτιση.

Στη δεύτερη τριάδα σειρών εφελκύεται η Καρδιά του Θεού κι εξετάζεται το εστιακό σημείο της αγάπης. Αυτή η “καρδιά” του εκδηλωμένου κόσμου είναι η Ιεραρχία – ο μεγάλος αυτός διαβιβαστικός πράκτορας της αγάπης σε κάθε μορφή της θείας εκδήλωσης. Δε χρειάζεται να επιμείνω στην ουσιαστικά “αγαπητική φύση” της Ιεραρχίας· πολλά γράφτηκαν γι’ αυτή· πολύ λίγα κατανοήθηκαν· πολλά ειπώθηκαν για την αγάπη και αρκετά δεν έγιναν αντιληπτά ως προς το έργο που αντιμετωπίζει η Ιεραρχία καθώς μεταδίδει αγάπη. [159] Η αγάπη είναι ενέργεια που πρέπει να φτάσει στις καρδιές των ανθρώπων και που πρέπει να γονιμοποιήσει την ανθρωπότητα με την ποιότητα της αγαπητικής-κατανόησης – αυτή είναι εκείνο που εκφράζεται όταν αγάπη και νοημοσύνη έρθουν σε επαφή.

Στην τρίτη τριάδα σειρών έχουμε αναφορά στη Σαμπάλλα – “το Κέντρο όπου η Θέληση του Θεού είναι γνωστή” – το κέντρο απ’ όπου η Ιεραρχία αντλεί τη ζωή της όπως αντλεί την παρόρμησή της για υπηρεσία από την ανθρωπότητα. Γνωρίζετε καλά ότι στις γραμμές αυτές υπάρχει η ένδειξη πως η ίδια η ανθρωπότητα δεν μπορεί προς το παρόν να συλλάβει το σκοπό του Σανάτ Κουμάρα. Μόνο προχωρημένα Μέλη της Ιεραρχίας και μυημένοι του τρίτου τουλάχιστον βαθμού (του πρώτου βαθμού της Στοάς του Σείριου) έχουν κάποια ιδέα ως προς τη φύση του σκοπού που υπόκειται του Σχεδίου. Συλλογισθείτε αυτή τη φρασεολογία.

Έχοντας επικαλεσθεί τις τρεις όψεις ή δυναμικότητες της Διάνοιας, της Αγάπης και της Θέλησης, στην τέταρτη τριάδα σειρών έχουμε την ένδειξη της αγκυροβόλησης όλων αυτών των δυνάμεων στην ανθρωπότητα καθαυτή, “το Κέντρο που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων”. Εδώ και μόνο εδώ βρίσκεται η υπόσχεση του μέλλοντος και η ελπίδα και η ευκαιρία του. Εδώ και μόνο εδώ μπορούν όλες οι θείες ποιότητες – σε χρόνο και χώρο – να εκφρασθούν και να εκπληρωθούν· εδώ και μόνο εδώ μπορεί αληθινά να γεννηθεί η αγάπη, να λειτουργήσει σωστά η νοημοσύνη και να καταδείξει η Θέληση του Θεού την αποτελεσματική της καλή θέληση. Μέσω της ανθρωπότητας, μόνης και αβοήθητης (εκτός από το θείο Πνεύμα σε κάθε ανθρώπινο ον), μπορεί να “σφραγισθεί η πύλη του κακού”. Δεν είναι ο Σανάτ Κουμάρα που σφραγίζει αυτή τη θύρα· δεν είναι η Ιεραρχία που απωθεί το κακό πίσω στον τόπο απ’ όπου ήρθε. Είναι η αγωνιζόμενη, ανατείνουσα και δεινοπαθούσα ανθρωπότητα εκείνη στην οποία ανατέθηκε το έργο και η ανθρωπότητα, αδελφέ μου, είναι επαρκής για το έργο.

Η δήλωση αυτή γεννιέται πάντα στο νου Εκείνων που χρησιμοποιούν εξαιρετικά δυναμικά την Επίκληση· χρησιμεύει για να εστιάσει και να αγκυροβολήσει τις επικληθείσες ενέργειες στο ανθρώπινο βασίλειο. Αυτό είναι το έργο Τους. Από το σημείο αυτό η ανθρωπότητα επωμίζεται το εγχείρημα.

Η Επίκληση αυτή είναι επίσης μοναδική με την έννοια ότι επικαλείται και τις τρεις θείες όψεις.

(MNE,II:157-8)


Δεν υπάρχουν σχόλια: