«ΗΧΟΥΜΕ ΤΗ ΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ,
ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,
Κείμενο που διαμοιράστηκε
Η Διάδοση Πληροφοριών με Προπαρασκευαστική Φύση
Εκείνοι που εργάζονται για να προσεγγίσει η ανθρωπότητα τις αναγκαίες πληροφορίες χωρίζονται σε δύο κύριες ομάδες:
1. Μαθητές και πεπεισμένοι ζηλωτές οι οποίοι εργάζονται σήμερα στο πεδίο του αποκρυφισμού.
2. Εκείνοι οι μαθητές και μυημένοι που θα προβάλουν από τα τρία Άσραμ και των οποίων το έργο είναι να δράσουν κυρίως σαν εμπροσθοφυλακή της Ιεραρχίας και να προηγηθούν σε εξωτερική εκδήλωση. Αυτό θ’ αρχίσει το έτος 1975, αν οι μαθητές που είναι δραστήριοι τώρα θα κάνουν το έργο τους με επάρκεια.
Πολλά έχουν ήδη γίνει για να εξοικειωθεί το ευρύ κοινό με την έννοια της Ιεραρχίας. Όπως καλά ξέρετε, πολλά απ’ αυτά έγιναν με τέτοιο τρόπο ώστε να δυσφημισθεί το όλο θέμα. Oι ομάδες που ασχολούνται τώρα με τη διάδοση της αποκρυφιστικής διδασκαλίας θα συμβουλεύονταν να αλλάξουν τις μεθόδους τους αν – κάτω από την έκδηλη άγνοιά τους και την αγάπη τους για το θεαματικό – υπάρχει μια αληθινή πίστη και μια πραγματική ανθρωπιστική επιθυμία. Oι πληροφορίες σχετικά με την Ιεραρχία πρέπει να ακολουθήσουν τις εξής γραμμές:
1. Πρέπει να δοθεί έμφαση στην εξέλιξη της ανθρωπότητας, με ιδιάζουσα προσοχή στο στόχο της, την τελειοποίηση. Αυτή δεν είναι η ιδεαλιστική τελειοποίηση του ονειροπόλου μυστικιστή, αλλά ο έλεγχος του οργάνου, του ανθρώπου σε ενσάρκωση, απ’ την ενοικούσα κι επισκιάζουσα ψυχή. Η σύσταση του ανθρώπου θα διδάσκεται όλο και περισσότερο.
2. Πρέπει να διδαχθεί η σχέση της ατομικής ψυχής με όλες τις ψυχές και μαζί της η αναγνώριση ότι το από μακρού αναμενόμενο βασίλειο του Θεού είναι απλώς η εμφάνιση στη γη στην καθημερινή ζωή του ελεγχόμενου απ’ την ψυχή ανθρώπου και σ’ όλα τα στάδια αυτού του ελέγχου.
3. Απ’ την αναγνώριση αυτής της σχέσης μπορεί τότε να συναχθεί το γεγονός της πνευματικής Ιεραρχίας και να δοθεί έμφαση στην κανονικότητα της ύπαρξής της. Θα εμφανισθεί το γεγονός ότι η Βασίλεια ήταν πάντα παρούσα αλλά παρέμενε χωρίς αναγνώριση, λόγω των σχετικά λίγων ανθρώπων που εκφράζουν προς το παρόν την ποιότητά της.
4. Όταν αυτή η αναγνώριση γίνει γενική, η ιδέα (που εκείνο τον καιρό θα είναι μόνιμα παρούσα στην ανθρώπινη συνείδηση παντού) και η κοινή λογική θα πιστοποιούν επίσης το γεγονός της παρουσίας Εκείνων που έχουν επιτύχει το στόχο· η από μέρους Τους κατάδειξη της θειότητας θα θεωρείται κανονική, ότι συνιστά έναν παγκόσμιο στόχο κι ότι εγγυάται τη μελλοντική επίτευξη της ανθρωπότητας· τότε μπορούν να υποδειχθούν οι βαθμοί της θείας έκφρασης, που εκτείνονται από εκείνον του δόκιμου μαθητή μέσω των μαθητών σ’ Εκείνους που πέτυχαν την κυριαρχία, συμπεριλαμβανομένου του Χριστού.
5. Έτσι βαθμιαία θα εντυπωθεί και θα γίνει αποδεκτή η ιδέα ή η έννοια της ύπαρξης σε σωματική παρουσία των Διδασκάλων· θ’ αναπτυχθεί μια νέα στάση προς τον Χριστό, η οποία θα περιλαμβάνει ό,τι καλύτερο μας έδωσε το παρελθόν, αλλά το οποίο θα ολοκληρώσει τους ανθρώπους σε μια πιο υγιή και αποδεκτή προσέγγιση στο όλο πρόβλημα.
6. Θα έρθει ο καιρός που θα γίνει αποδεκτό το γεγονός της παρουσίας στη γη του Χριστού ως Αρχηγού της Ιεραρχίας και Διευθυντή του Βασιλείου του Θεού· οι άνθρωποι θα αντιληφθούν επίσης την αλήθεια της τωρινής επαναστατικής δήλωσης ότι ποτέ δεν έφυγε από τη γη.
7. Θα δοθεί επίσης αυξημένη έμφαση στο ανελισσόμενο Σχέδιο και οι άνθρωποι θα το αναγνωρίσουν αν μελετήσουν την εξέλιξη της ανθρώπινης οικογένειας, αν εξετάσουν τις ιστορικές διαδικασίες κι αν αναλύσουν συγκριτικά τους αρχαίους και τους σύγχρονους πολιτισμούς και κουλτούρες. Το νήμα του σκοπού θα σημειωθεί και θα ακολουθηθεί, αιώνα με αιώνα, ολοκληρώνοντας την ιστορία όχι μόνο σε μια πλήρη ιστορία της αποκάλυψης των θείων ποιοτήτων με το μέσον της ανθρωπότητας, αλλά ολοκληρώνοντας μ’ αυτό και σ’ αυτό όλες τις παγκόσμιες φιλοσοφίες, το κεντρικό θέμα κάθε δημιουργικής τέχνης, το συμβολισμό της αρχιτεκτονικής και τα συμπεράσματα της επιστήμης.
Αυτή η προσέγγιση του κεντρικού γεγονότος της ανθρώπινης εξέλιξης – της σταθερής ανάπτυξης της θειότητας και της αποκάλυψης δια του ανθρώπου των θείων δυνάμεων – θα εξουδετερώσει τη φαντασιόπληκτη, φανταστική παρουσίαση της Ιεραρχίας, που χρωμάτισε όλα τα αποκρυφιστικά κινήματα και τις διάφορες Θεοσοφικές και Ροδοσταυρικές παρουσιάσεις. Το θέμα θα παρουσιασθεί με τρόπο αποδεκτό και λογικό. Δε θα είναι μια βραδύτερη διαδικασία, αλλά το αντίθετο. Τα αποτελέσματα του παλιού και ανόητου τρόπου παρουσίασης του ζητήματος έχουν καθυστερήσει πολύ το αποσκοπούμενο έργο. Όμως στο μέλλον οι άνθρωποι θα αποδεχθούν με ταχύτητα κι ευγνωμοσύνη ό,τι είναι λογικό κι έχει τις ρίζες του στο παρελθόν, ό,τι μπορεί ν’ αποδειχθεί απ’ την ιστορία και παρουσιάζει μια αληθινή κι εφικτή ελπίδα για το μέλλον.
Μπορεί να αναμένεται ότι οι ορθόδοξοι Χριστιανοί θ’ απορρίψουν στην αρχή τις θεωρίες που παρουσιάζει ο αποκρυφισμός για τον Χριστό· την ίδια στιγμή οι ίδιοι ορθόδοξοι Χριστιανοί θα βρουν αυξημένα δύσκολο να παρασύρουν τις νοήμονες μάζες των ανθρώπων να αποδεχθούν την ανέφικτη Θεότητα και τον ασθενικό Χριστό που υποστήριξε ο ιστορικός Χριστιανισμός. Ένας Χριστός που είναι παρών και ζων, που είναι γνωστός σε όσους Τον ακολουθούν, που είναι ισχυρός και ικανός εκτελεστής κι όχι ένας γλυκός και συναισθηματικός πάσχων, που δε μας άφησε ποτέ, αλλά εργάζεται για δύο χιλιάδες χρόνια μέσω των μαθητών Του, των εμπνευσμένων ανδρών και γυναικών όλων των πίστεων, όλων των θρησκειών κι όλων των θρησκευτικών πεποιθήσεων· που δε χρησιμοποιεί το φανατισμό ή την υστερική αφοσίωση, αλλά αγαπά όλους τους ανθρώπους με επιμονή, νοημοσύνη κι αισιοδοξία, βλέπει τη θειότητα σε όλους και κατανοεί τις τεχνικές της εξελικτικής ανάπτυξης της ανθρώπινης συνείδησης (νοητική, συναισθηματική και φυσική, που παράγει πολιτισμούς και κουλτούρες ανάλογες με το ιδιαίτερο σημείο εξέλιξης) – αυτές τις ιδέες το νοήμον κοινό μπορεί και θα τις δεχθεί.
Θα προετοιμάσουν και θα εργασθούν για συνθήκες στον κόσμο στις οποίες ο Χριστός θα μπορεί να κινείται ελεύθερα μεταξύ των ανθρώπων σε σωματική Παρουσία· δε θα χρειάζεται τότε να παραμένει στο τωρινό Του καταφύγιο στην Κεντρική Ασία. Μπορούν και θα αποδεχθούν με ευκολία την ενότητα όλων των πίστεων, όταν παρουσιασθεί σωστά η σχέση του Bούδδα και του Χριστού· τότε η εικόνα ενός Χριστού που απαιτεί μια μοναδική θέση, αποκλείοντας όλους τους άλλους υιούς του Θεού, θα σβήσει στο θαύμα της αληθινής αποστολικής διαδοχής, με την οποία πολλοί υιοί του Θεού, σε διαφορετικές ακτίνες, με διαφορετικές εθνικότητες και με ποικίλες αποστολές, μπορούν να ιδωθούν ιστορικά να οδηγούν την ανθρωπότητα πάνω στην ατραπό της θείας ανέλιξης και πιο κοντά στο Θεό, την Πηγή.
Προσωρινά την προσοχή κάθε αληθινού πνευματικού δασκάλου θ’ απορροφήσει το γεγονός του Ενυπάρχοντα Θεού και το γεγονός της θείας ενύπαρξης που γίνεται αισθητό τέλεια μέσω του Χριστού και των άλλων θείων Αντιπροσώπων θα εκτοπίσει με τον καιρό στο περιθώριο τη διδασκαλία του Υπερβατικού Θεού. Δόθηκε ακατάλληλη έμφαση στη μεγάλη αυτή αλήθεια, αποκλείοντας την πλησιέστερη και πιο πρακτική αλήθεια του Θεού σε κάθε άνθρωπο και σε κάθε μορφή σε κάθε βασίλειο στη φύση· πολύ κακό οφείλεται στην αποτυχία να δοθεί έμφαση στον Ενυπάρχοντα Θεό. Αργότερα, όταν γίνει αποδεκτή η αλήθεια του Χριστού που ενοικεί σε κάθε άνθρωπο και αποκαλύφθηκε τέλεια δια του ιστορικού Χριστού και των μεγάλων Αδελφών Του ανά τους αιώνες, θ’ αποκαλυφθεί και θα τονιστεί η διδασκαλία του Υπερβατικού Θεού, που είναι το κρυφό μυστήριο στη φύλαξη της Σαμπάλλα. Τότε θα αναγνωρισθούν από την ανθρωπότητα τα δύο μισά ενός τέλειου Όλου.
Το κλειδί για την Ιεραρχία και την επανεμφάνισή Της στη γη σε φυσική μορφή και την επακόλουθη υλοποίηση του βασιλείου του Θεού μεταξύ των ανθρώπων είναι η απλή αλήθεια του Ενυπάρχοντα Θεού. Είναι το κλειδί της εξελικτικής διαδικασίας και η αιώνια ελπίδα όλων των μορφών σ’ όλα τα βασίλεια της φύσης. Αυτή είναι η κεντρική αλήθεια, η πειστική αλήθεια και η αποκαλυπτική αλήθεια που υπόκειται κάθε πληροφορίας σχετικά με την Ιεραρχία κι αυτή θα τη διαδώσει η επερχόμενη γενιά μαθητών. Αν αυτή η αλήθεια γίνει πραγματική και καταδειχθεί, τότε το γεγονός της Ιεραρχίας θα αποδειχθεί και θα εδραιωθεί η αυθεντικότητα της εξωτερικής ύπαρξης του βασιλείου του Θεού στη γη. (ΕΞ.ΙΕΡ:590-591)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου