(Αλίκη Μπέιλη, Μαθητεία στη Νέα Εποχή ΙΙ, σσ. 164-169)
[…] Το κακό δεν σφραγίσθηκε ακόμη. Η διάδοση της συνείδησης του Χριστού και η αναγνωρισμένη Του Παρουσία κοντά μας δεν επιτεύχθηκε ακόμη. Το Σχέδιο δεν αναπτύχθηκε ακόμη τόσο ώστε η δομή του ν’ αναγνωρίζεται παγκόσμια. Το κακό υποχώρησε· υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι με επίγνωση της δυνατότητας της θείας φώτισης και της αλληλεξάρτησης (που είναι η βάση της αγάπης) για να σχηματίσουν ένα δυναμικό πυρήνα, υπό την προϋπόθεση πάλι ότι η αδράνεια που τόσο επικρατεί μεταξύ των πνευματικών ανθρώπων, θα υπερνικηθεί. Υπάρχει θεία ένδειξη για τα επερχόμενα γεγονότα και μια σχεδιασμένη πορεία σ’ αυτά και αυτή προκαλεί ήδη το ενδιαφέρον μεταξύ των διανοητών σε πολλές χώρες. Όμως λείπει ακόμη ο αναγκαίος ανταποκριτικός σχεδιασμός.
Η νέα αυτή Επίκληση, αν διαδοθεί ευρέως, μπορεί να γίνει για τη νέα παγκόσμια θρησκεία ό,τι είναι η Κυριακή Προσευχή για τη Χριστιανοσύνη και ο Εικοστός Τρίτος Ψαλμός για τους πνευματικά σκεπτόμενους Ιουδαίους.
Θα ήθελα να σας υποδείξω τρεις προσεγγίσεις για το ζήτημα αυτής της Επίκλησης. Θα το κάνω σύντομα, γιατί λείπει ο χρόνος. Μένει σε σας να καταλήξετε – ανάλογα με την εξελικτική σας κατάσταση και το βάθος του στοχασμού σας – σε ό,τι μπορεί να μην πω. Οι τρεις αυτές προσεγγίσεις είναι:
1. Εκείνη του ευρέος κοινού.
2. Εκείνη των εσωτεριστών, δηλαδή των ζηλωτών και των μαθητών.
3. Εκείνη του πιο προχωρημένου μαθητή (όσο περισσότερο μπορώ) και της Ιεραρχίας.
Δεύτερο, οι εσωτεριστές και οι ζηλωτές του κόσμου θα έχουν μια βαθύτερη και με περισσότερη κατανόηση προσέγγιση. Σ’ αυτούς θα μεταδώσει την αναγνώριση του κόσμου των αιτίων και Εκείνων που στέκουν υποκειμενικά πίσω από τις παγκόσμιες υποθέσεις, τους πνευματικούς Διευθυντές της ζωής μας. Στέκουν έτοιμοι να ενισχύσουν εκείνους με το αληθινό όραμα, έτοιμοι να υποδείξουν όχι μόνο το λόγο των συμβάντων στα διάφορα τμήματα της ανθρώπινης ζωής, αλλά και για να φέρουν εκείνες τις αποκαλύψεις που θα επιτρέψουν στην ανθρωπότητα να προχωρήσει έξω από το σκοτάδι στο φως. Με τη θεμελιώδη αυτή στάση η αναγκαιότητα για πλατιά έκφραση των υποκείμενων αυτών γεγονότων θα είναι εμφανής και μια εποχή ιεραρχικής προπαγάνδας, που θα σχεδιάζεται από μαθητές και θα εκτελείται από εσωτεριστές, θα ωριμάσει. Η εποχή αυτή άρχισε το 1875, όταν η Ε.Π.Μπαβάτσκυ. διακήρυξε το γεγονός της ύπαρξης των Διδασκάλων της Σοφίας. Προχώρησε παρά την εσφαλμένη ερμηνεία, την επίθεση στην όλη σύλληψη και την καταφρόνια· η αναγνώριση της πραγματικής φύσης της διαθέσιμης απόδειξης και η εμφάνιση μιας ενορατικής ανταπόκρισης από τους αποκρυφιστές μαθητές και από πολλούς διανοούμενους σε ολόκληρο τον κόσμο, ήταν παρούσες.
Ένας νέος τύπος μυστικιστή πρόκειται να αναγνωρισθεί· διαφέρει από τους μυστικιστές του παρελθόντος (εκτός από λίγες χαρακτηριστικές περιπτώσεις) ως προς το πρακτικό του ενδιαφέρον για τις τρέχουσες παγκόσμιες υποθέσεις και όχι μόνο για τα θρησκευτικά και εκκλησιαστικά ζητήματα· διακρίνεται από την έλλειψη ενδιαφέροντος για την προσωπική του ανάπτυξη, από την ικανότητά του να βλέπει το Θεό ενυπάρχοντα σε όλες τις πίστεις και όχι μόνο στον ιδιαίτερο τύπο της θρησκευτικής του πεποίθησης, καθώς και από την ικανότητά του να βιώνει τη ζωή του στο φως της θείας Παρουσίας. Όλοι οι μυστικιστές ήταν σε θέση να το κάνουν αυτό σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, αλλά διαφέρει από εκείνους του παρελθόντος, επειδή είναι σε θέση να υποδείξει σαφώς στους άλλους τις τεχνικές της Ατραπού· συνδυάζει τόσο την κεφαλή όσο και την καρδιά, τη νοημοσύνη και το αίσθημα, μαζί με μια ενορατική αντίληψη που μέχρι τώρα έλειπε. Το διαυγές ψυχρό φως της Πνευματικής Τριάδας φωτίζει τώρα το δρόμο του σύγχρονου μυστικιστή και όχι μόνο το φως της ψυχής και αυτό θα συμβαίνει όλο και περισσότερο.
Και οι δύο αυτές οι ομάδες – το ευρύ κοινό και οι παγκόσμιοι ζηλωτές στους ποικίλους βαθμούς τους – έχουν ανάμεσά τους εκείνους που ξεχωρίζουν από το γενικό μέσο όρο, καθόσον διαθέτουν βαθύτερη διορατικότητα και κατανόηση· ανήκουν παντού και άλλοτε είναι μεσολαβητές μεταξύ των μαζών και των εσωτεριστών και άλλοτε μεταξύ των εσωτεριστών και των Μελών της Ιεραρχίας. Μην ξεχνάτε ότι και Αυτοί χρησιμοποιούν τη μεγάλη αυτή Επίκληση και ότι δεν περνά ούτε μια μέρα χωρίς να την εκφωνήσει ο ίδιος ο Χριστός. Καθώς θα διαβάζετε τις επόμενες λίγες σελίδες, ίσως να βρείτε κάποιο κλειδί για τις στάσεις και τις απόψεις των πνευματικών αυτών Διανοιών.
Επιφανειακά το κάλλος και η ισχύς αυτής της Επίκλησης βρίσκεται στην απλότητά της και στην έκφραση ορισμένων κεντρικών αληθειών τις οποίες όλοι οι άνθρωποι, ενστικτωδώς και φυσιολογικά, αποδέχονται – της αλήθειας για την ύπαρξη μιας βασικής Διάνοιας στην Οποία δίνουμε αόριστα το όνομα Θεός· της αλήθειας ότι πίσω απ’ όλα τα εξωτερικά φαινόμενα κινητήρια δύναμη του σύμπαντος είναι η Αγάπη· της αλήθειας ότι μια μεγάλη Ατομικότητα ήρθε στη Γη, που ονομάζεται από τους Χριστιανούς Χριστός και ενσωμάτωσε αυτή την αγάπη ώστε να μπορέσουμε να κατανοήσουμε· της αλήθειας ότι τόσο η αγάπη όσο και η νοημοσύνη είναι αποτελέσματα εκείνου που ονομάζεται Θέληση του Θεού και τελικά της αυταπόδεικτης αλήθειας ότι μόνο διαμέσου της ίδιας της Ανθρωπότητας μπορεί να πραγματοποιηθεί το θείο Σχέδιο.
Το Σχέδιο αυτό καλεί το ανθρώπινο γένος στην έκφραση της Αγάπης και ζητά από τους ανθρώπους “ούτω λαμψάτω το φως υμών”. Ακολουθεί έπειτα το τελικό επίσημο αίτημα: αυτό το Σχέδιο της Αγάπης και του Φωτός, που πραγματοποιείται μέσω του ανθρώπινου γένους, “να σφραγίσει την πύλη του κακού”. Η τελευταία σειρά περιέχει κατόπιν την ιδέα της αποκατάστασης, υποδεικνύοντας το βασικό τόνο του μέλλοντος και ότι θα έρθει εκείνη η ημέρα όπου η αρχική ιδέα του Θεού και η αρχική Του πρόθεση δεν θα ματαιώνονται πλέον από την ανθρώπινη ελεύθερη βούληση και το κακό – καθαρό υλισμό και εγωισμό· μπορεί τότε να επιτευχθεί ο θείος σκοπός μέσα από τις αλλαγμένες καρδιές και στόχους της ανθρωπότητας.
Αυτή είναι η απλή και φανερή έννοια και συνδέεται με την πνευματική έφεση όλων των ανθρώπων παντού.
Υπάρχουν βαθύτερα επακόλουθα και αυτά θα τα θίξω αργότερα, αλλά η διαύγεια της πνευματικής επιθυμίας και έφεσης εκφράζεται σ’ αυτά τα λόγια με τέτοια μορφή ώστε η χρήση της δεν αποτελεί εμπόδιο για τους διάφορους τύπους διάνοιας που μπορεί να τη λάβουν. Μόνο εκείνοι που δεν αναγνωρίζουν υποκειμενικό ή εσώτερο κόσμο και απορρίπτουν την ιδέα ενός εσώτερου κόσμου αιτίων που ευθύνεται για τον εξωτερικό κόσμο των αποτελεσμάτων, θ’ αρνηθούν την αλήθεια και τη χρησιμότητά της· τέτοιοι άνθρωποι ευτυχώς είναι λίγοι και απέχουν μεταξύ τους.
Είναι φανερό λοιπόν ότι οι τρεις πρώτες στάνζες ή στροφές επικαλούνται, καλούν ή έλκουν τις τρεις όψεις της θείας ζωής που αναγνωρίζονται παγκόσμια – τη διάνοια του Θεού, την αγάπη του Θεού και τη θέληση ή σκοπό του Θεού· η τέταρτη στροφή υποδεικνύει τη σχέση της ανθρωπότητας με τις τρεις αυτές ενέργειες της νοημοσύνης, της αγάπης και της θέλησης και τη βαθιά ευθύνη του ανθρώπινου γένους να πραγματοποιήσει τη διάδοση της αγάπης και του φωτός πάνω στη Γη.
Εδώ ακριβώς γίνεται προφανές το έργο των Τριγώνων – που βρίσκεται αυτή τη στιγμή τόσο κοντά στην καρδιά της Ιεραρχίας. Μέσω του δικτύου που δημιουργούν τα Τρίγωνα, φως ή φώτιση επικαλείται από την καθημερινή εργασία και στάση των μελών των Τριγώνων· έτσι το φως μπορεί πραγματικά να “κατέλθει στη γη” και η καλή θέληση, που είναι η αγάπη του Θεού και βασικά η θέληση-για-το-καλό, μπορεί επίσης να διαχυθεί με πληρέστερη ζωντάνια στις καρδιές των ανθρώπων· έτσι μεταμορφώνονται στις ζωές τους και η εποχή των ορθών ανθρώπινων σχέσεων δεν μπορεί να αναχαιτισθεί. Αυτή είναι μια εποχή που μόλις τώρα γίνεται αμυδρά αισθητή και την οποία μόνο οι προοδευτικά σκεπτόμενοι άνθρωποι του κόσμου έχουν επιθυμήσει. Έτσι μέσα από το “κέντρο που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων” το Σχέδιο της αγάπης και του φωτός πραγματοποιείται και δίνει θανατηφόρο χτύπημα στο κακό, την ιδιοτέλεια και τη χωριστικότητα, σφραγίζοντάς το για πάντα μέσα στον τάφο του θανάτου· έτσι επίσης θα εκπληρωθεί ο σκοπός του Δημιουργού των πάντων.
Κανείς δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την Επίκληση ή προσευχή για φώτιση και αγάπη δίχως να προκαλέσει ισχυρές αλλαγές στις προσωπικές του στάσεις· η πρόθεση της ζωής του, ο χαρακτήρας και οι στόχοι του θα μεταβληθούν και η ζωή του θα εξυψωθεί και θ’ αποβεί πνευματικά χρήσιμη. “Όπως σκέφτεται ο άνθρωπος στην καρδιά του, έτσι και είναι”, είναι βασικός νόμος της φύσης· η σταθερή στροφή του νου στην ανάγκη για φως και η προσδοκία της φώτισης δεν μπορούν και δεν πρόκειται να είναι αναποτελεσματικές. Καθώς επίσης αναπτύσσεται το έργο των Τριγώνων και το δίκτυο απλώνεται σε όλη τη Γη, μπορεί να αναζητηθεί η ιδέα της καθόδου φωτός και καλής θέλησης (που είναι η άμεση όψη της αγάπης που απαιτείται σήμερα μεταξύ των ανθρώπων)· τίποτε δεν μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση των αναμενόμενων αποτελεσμάτων, γιατί ο αιώνιος νόμος ισχύει. Η φώτιση των διανοιών των ανθρώπων ώστε να μπορέσουν να δουν τα πράγματα όπως είναι, να μπορέσουν να κατανοήσουν τα ορθά κίνητρα και τον τρόπο που θα επιφέρουν ορθές ανθρώπινες σχέσεις, αποτελεί πλέον κύρια ανάγκη· η κινητήρια δύναμη της καλής θέλησης είναι ουσιώδης στην ορθή δράση· με δεδομένα αυτά τα δύο – φως και αγάπη – δεν θα περάσουν πολλές δεκαετίες προτού η ιδέα των ορθών ανθρώπινων σχέσεων αποβεί ιδεώδες των μαζών και προσλάβει γοργά μορφή σ’ όλες τις εθνικές, δημόσιες και κοινοτικές υποθέσεις. Η ιστορία της ανθρωπότητας υπήρξε εκείνη της κατανόησης και της χρήσης ιδεών που εφαρμόζονταν στην ανθρώπινη ζωή και εξέφραζαν έννοιες προόδου· οι δύο ιδέες που χρειάζονται σήμερα είναι φως πάνω στο δρόμο μας και πρακτική καλή θέληση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου