«ΗΧΟΥΜΕ ΤΗ ΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ,
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025
Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ AΣΡΑΜ
Ιανουάριος 1946
Μ’ αυτές τις λέξεις αναφέρομαι σε μια
όψη του εκπληκτικού εγχειρήματος που ξεκινά η Ιεραρχία σ’ αυτό τον κύκλο: την
εμφάνιση, την έκφραση και τη δραστηριότητά Της πάνω στο φυσικό πεδίο για πρώτη
φορά από τότε που αποσύρθηκε στην υποκειμενική πλευρά της ζωής κι εστιάσθηκε
στο νοητικό πεδίο (αντί στο φυσικό) κατά τη διάρκεια των ημερών της αρχαίας
Ατλαντίδας και μετά τον πόλεμο μεταξύ των Κυρίων της Ακτινοβόλου Όψης και των
Κυρίων της Σκοτεινής Όψης, όπως τους αποκαλεί η Μυστική Δοξασία. Για εκατομμύρια χρόνια σαν αποτέλεσμα του θριάμβου του κακού
εκείνες τις ημέρες, η Ιεραρχία παρέμενε σιωπηλή πίσω απ’ τα παγκόσμια γεγονότα,
ασχολούμενη με το ακόλουθο έργο – ένα έργο που τελικά θα εκτελεσθεί εξωτερικά
κι όχι εσωτερικά:
1. Η Ιεραρχία στέκει σαν ένας τοίχος ανάμεσα στην ανθρωπότητα και το
υπέρμετρο κακό. Μην ξεχνάτε ότι καθώς προστατεύεται έτσι η ανθρωπότητα, αυτή η
προστασία εκτείνεται σε όλα τα υπανθρώπινα βασίλεια για τα οποία το τέταρτο
βασίλειο, το ανθρώπινο, είναι ο Μακρόκοσμος. Απαιτείται η εκπαιδευμένη
επιδεξιότητα της Ιεραρχίας και η εντολή της Σαμπάλλα για να εμπο-δισθεί μια
καταστροφική πλημμύρα από το υπέρμετρο κακό που εκπορεύεται από κοσμικές πηγές.
2. Η Ιεραρχία εργάζεται σταθερά με το έργο να αφυπνίσει την όψη συνείδηση
σε όλες τις μορφές, έτσι ώστε να είναι αφυπνισμένη, να διευρύνεται και να
χρησιμοποιείται με νοημοσύνη.
3. Η Ιεραρχία κατευθύνει τα παγκόσμια γεγονότα στο μέτρο που το επιτρέπει
το ανθρώπινο γένος (γιατί η ελεύθερη βούληση και η ελεύθερη απόφαση του
ανθρώπινου γένους δεν μπορούν να αγνοηθούν), έτσι ώστε η ανελισσόμενη συνείδηση
να μπορεί να εκφρασθεί μέσα από αναπτυσ-σόμενες κι επαρκείς κοινωνικές,
πολιτικές, θρησκευτικές και οικονομικές παγκόσμιες μορφές. Δίνουν την
κατεύθυνση· ρίχνουν ένα φως· εντυπώνουν εκείνους που είναι σε επαφή μαζί Τους
και μέσω της εισροής των ιδεών και της αποκάλυψης επηρεάζουν οριστικά το ρεύμα
των ανθρώπινων υποθέσεων.
4. Η Ιεραρχία κατευθύνει κι ελέγχει, περισσότερο
απ’ όσο γίνεται αντιληπτό, τις
ανελισσόμενες κυκλικές κουλτούρες και τους επακόλουθους πολιτισμούς τους. Τότε
αυτοί μπορούν να προσφέρουν επαρκείς μορφές, πρόσκαιρα χρήσιμες για την
αναδυόμενη ψυχή της ανθρωπότητας. Η παρουσίαση της κουλτούρας και του
πολιτισμού δέχεται ειδική προσοχή.
5. Η Ιεραρχία δέχεται και διαβιβάζει ενέργειες και τις επακόλουθες δυνάμεις
απ’ τη Σαμπάλλα, με επακόλουθα αποτελέσματα στην ίδια την Ιεραρχία κι επίσης με
αποτελέσματα πάνω στην ανθρω-πότητα και πάνω στην ψυχή όλων των πραγμάτων που
βρίσκονται σ’ όλα τα βασίλεια.
6. Η Ιεραρχία δέχεται αυτό το εσωτερικό “Πυρ του Θεού” που φέρνει ένα τέλος
σε κύκλους, ιδεολογίες, οργανώσεις και πολιτισμούς όταν έρθει η κατάλληλη και
σωστή στιγμή. Αυτό το κάνει για να δώσει χώρο σ’ εκείνο που είναι καλύτερο και
που αποδεικνύεται επαρκές κι όχι περιοριστικό για την αφυπνιζόμενη συνείδηση
και την αναδυόμενη ζωή.
7. Η Ιεραρχία προετοιμάζει τους ανθρώπους για μύηση με:
α. Την αποδοχή τους στα Άσραμ των Διδασκάλων.
β. Την προσφορά στους μαθητές Τους της ευκαιρίας να υπηρετήσουν σε σχέση με
το αναδυόμενο Σχέδιο.
γ. Την εγκαινίαση με το μέσον των μαθητών της περιόδου εκείνων των νέων
παρουσιάσεων της αναγκαίας εκπαίδευσης για μύηση. Κάθε μείζων κύκλος
δέχεται νέες μορφές της ίδιας αρχαίας αλλά βασικής διδασκαλίας. O τωρινός κύκλος είναι τέτοιος και
πολύ απ’ το έργο μου σχετίζεται μ’ αυτόν.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες και
λειτουργίες της Ιεραρχίας είναι καλά γνωστές σε πολλούς από σας θεωρητικά και
σε μερικούς από πρώτο χέρι – κάτι που είναι καλό και χρήσιμο να το
αναγνωρίσετε. Αυτές οι δραστηριότητες εκτελούνται όλες “πίσω απ’ το πέπλο” και
είναι βέβαια ένα πολύ μικρό τμήμα του συνολικού έργου της Ιεραρχίας. Πολύ απ’
αυτό σας είναι εντελώς ακατανόητο. Όμως αν οι μαθητές του σύγχρονου αυτού
κόσμου και οι μυημένοι μπορέσουν ν’ ανταποκριθούν στην τωρινή και
παρουσιαζόμενη ευκαιρία, θα γίνει δυνατό όχι μόνο να προωθηθεί στο πλήρες φως
της μέρας, αλλά με τη συνεργασία και την κατανοητή αποδοχή των νοήμονων
ανθρώπων παντού κι επίσης με την αφοσιωμένη συναίνεση (αν και τυφλή αποδοχή)
του ανθρώπου του δρόμου.
Ζητώ να σας μεταδώσω, αν
μπορώ, κάτι απ’ αυτό, κάτι από τις νέες δραστηριότητες που θα έρθουν στην
προσοχή των μαθητών σε φυσικά σώματα, κάτι από την προοπτική του εγχειρήματος
της εξωτερίκευσης, κάτι απ’ όλα όσα μπορείτε να κάνετε για να προετοιμάσετε το
δρόμο γι’ αυτή τη μεγάλη αλλαγή και κάτι από τις τρομακτικές δυσκολίες που
συνεπάγεται.
Ένα από τα πράγματα που απασχολούν
τώρα την προσοχή των Διδασκάλων είναι η εξωτερίκευση των άσραμ τους στο
εξωτερικό πεδίο. Είναι προπαρασκευαστική για τις μεταγενέστερες οραματισθείσες
αναπτύξεις. Αν μπορέσει να γίνει,
τότε μπορεί να γίνουν εφικτές κι άλλες αναπτύξεις. Η επέκταση ενός άσραμ είναι
επιθυμητή. Αυτό είχα υπόψη μου όταν εγκαινίασα μια νέα δραστηριότητα το Μάιο
του 1941 και διάλεξα τόσους πολλούς από τους μαθητές μου που κατοικούν στη Νέα
Υόρκη. Άρχισα επίσης να δίνω τη διδασκαλία για τα στάδια της μαθητείας (Μαθητεία
στη Νέα Εποχή, Τόμ. Ι, Μέρος ΙΙΙ) και πρότεινα να συναντώνται τα μέλη
του ομίλου για ένα ολόκληρο απόγευμα την περίοδο της πανσελήνου κάθε μήνα και
να το κάνουν με ένα ήρεμο κι αβίαστο πνεύμα. Επιθυμούσα να δαπανούν ολόκληρο το
απόγευμα σε συνδιάσκεψη, αμοιβαία κατανόηση, συζήτηση των ομαδικών προβλημάτων,
καθώς αυτά επηρεάζουν την ομαδική υπηρεσία και – πάνω απ’ όλα – να κάνουν μια προσπάθεια
(μέσα από βαθύ ενωμένο διαλογισμό και τη συσσώρευση γνώσης) να προσεγγίσουν
πλησιέστερα την Ιεραρχία. Αυτό θα τους βοηθούσε να εργασθούν μαζί σαν όμιλος
για την παγκόσμια βοήθεια και να το κάνουν μαζί. Τους ζήτησα
να μελετήσουν τη σχέση που υφίσταται μεταξύ ενός Διδασκάλου και των μαθητών
Του.
Αυτοί οι όμιλοι, που υποδεικνύονται
για εξωτερίκευση, υπάρχουν στην εσώτερη πλευρά σαν τμήμα ενός εσώτερου Oμίλου·
πρέπει να εξωτερικευθούν για σκοπούς υπηρεσίας. Το γεγονός ότι αυτή η
εξωτερίκευση είναι εφικτή υποδεικνύει ορισμένες αναπτύξεις οι οποίες είναι
αποτέλεσμα του παρελθόντος, της ανέλιξης των αναπτυσσόμενων δυνάμεων της
ανθρωπότητας ν’ αναγνωρίζει την
Πραγματικότητα, της επικλητικής κραυγής των μαζών παντού, συν της
κατευθυνόμενης επίκλησης των πνευματικών ανθρώπων του κόσμου και του
αποτελέσματος του παγκόσμιου πολέμου (1914-1945). Όλοι αυτοί οι παράγοντες
επέφεραν μια μεγάλη καταστροφή στον υλιστικό κόσμο και δημιούργησαν μια πολύ
πραγματική διεύρυνση της ανθρώπινης συνείδησης· επίσης, όπως παρατήρησε
κάποιος από τους Διδασκάλους, άγνωστος σε σας,
σε μια συνάντηση των Μελών της Ιεραρχίας πριν από μερικές εβδομάδες,
“Μια από τις πύλες είναι ανοιχτή· εκείνοι που είναι έτοιμοι μπορούν να
εισέλθουν, αλλά μπορούμε κι εμείς να περάσουμε και μπορούμε να πάμε σ’ αυτούς
με ένα νέο τρόπο και πιο άμεσα. Είθε η Σαμπάλλα να μας βοηθήσει”.
Έγινε αντιληπτό από όλους στην
Ιεραρχία ότι είναι αντιμέτωποι με μια μεγάλη δοκιμασία που σχετίζεται με μια
ανώτερη μύηση. Oι μαθητές πρέπει να επιχειρήσουν ν’ αντιληφθούν την τρομακτική
θυσία που συνεπάγεται αυτή η κίνηση της Ιεραρχίας προς τα έξω στην εγκόσμια
ύπαρξη. Όσο ανώτερο είναι το στάδιο της μύησης, τόσο δυσκολότερο θα είναι για
τον ενεχόμενο μυημένο. Απαιτεί, λόγου χάρη, λιγότερη προσπάθεια να έρθω σε
επαφή μαζί σας απ’ όση με έναν Τσόχαν, όπως οι Διδάσκαλοι Μ. και Κ.Χ. Είμαι πιο
κοντά σε σας, επειδή χρησιμοποιώ ακόμη το ίδιο φυσικό σώμα με το οποίο έλαβα
την πέμπτη μύηση πριν από ενενήντα περίπου χρόνια. Oι Τσόχαν έχουν λάβει μια
ακόμη ανώτερη μύηση και είναι εστιακά σημεία ισχυρών Άσραμ· το έργο Τους για
διευθέτηση είναι πολύ δυσκολότερο. Η επικλητική Τους έκκληση στον Κύριο του
Κόσμου στην Αίθουσα Συμβουλίου Του στη Σαμπάλλα υψώνεται για αρκετό καιρό.
Ονομάσθηκε “Έκκληση για Ευθυγράμμιση”, επειδή τα Μέλη της Ιεραρχίας νιώθουν και
γνωρίζουν ότι η μεγάλη αυτή επιστροφή στη Γη που κανονίστηκε για την Ιεραρχία
μετά από μακρά απουσία, θα απαιτήσει μια πληρέστερη έκφραση της πνευματικής θέλησης απ’ όση αντιλαμβάνονται κι Αυτοί οι ίδιοι·
γνωρίζουν ότι θα απαιτήσει τη συνεργασία της Σαμπάλλα καθώς και τη συνεργασία
της ανθρωπότητας.
Όσα έχω να πω για την εξωτερίκευση
της Ιεραρχίας και των Άσραμ της θα μπορούσαν να διαιρε-θούν χάρη σαφήνειας στα
παρακάτω σημεία που θ’ αποτελέσουν τη βάση της οδηγίας. Θα επιχειρήσω να
ακολουθήσω το παρακάτω διάγραμμα:
Ιεραρχική Προσαρμογή και
Ευθυγράμμιση:
Μέσα στην Ίδια την Ιεραρχία.
Σε σχέση με την Αίθουσα Συμβουλίου
του Σανάτ Κουμάρα. Λίγα μπορούν να ειπωθούν γι’ αυτή.
Σε σχέση με την ανθρωπότητα.
Θα σημειώσετε ότι αυτή περιλαμβάνει
τα τρία πλανητικά κέντρα.
Ιεραρχική προετοιμασία στο Φεστιβάλ
του Βεσάκ.
O Τρόπος Προσέγγισης στην
Εξωτερίκευση.
Βήματα στη διαδικασία εξωτερίκευσης.
Προσέγγιση μέσω ορισμένων Άσραμ.
Στη συνείδηση του μαθητή σε φυσική
έκφραση.
Με τη διάδοση πληροφοριών
προπαρασκευαστικής φύσης.
Η καθαυτή Εξωτερίκευση. Αυτή
περιλαμβάνει:
Την Επιστροφή του Χριστού.
Τα Άσραμ που σχετίζονται με την
Έλευση.
Την οργάνωση των συμμετεχόντων Άσραμ
σε μια κατάλληλη μορφή στη γη.
Την εξωτερίκευση των Άσραμ.
Την προσαρμογή των Άσραμ και των Διδασκάλων στην εξωτερική
διαβίωση.
Θα περιλαμβάνει επίσης την προσαρμογή
μαθητών και ζηλωτών στην αυξανόμενη διέγερση και τη διακήρυξη ορισμένων βασικών
δηλώσεων.
Το Έργο των Εξωτερικευμένων Άσραμ.
Τη δημιουργία και τη ζωογόνηση της
νέας παγκόσμιας θρησκείας.
Τη βαθμιαία αναδιοργάνωση της
κοινωνικής τάξης.
Τη δημόσια εγκαινίαση του συστήματος
της μύησης.
Την εξωτερική εκγύμναση των μαθητών
και της ανθρωπότητας σ’ αυτό το νέο κύκλο.
Μπορούμε να ξεκινήσουμε με το πρώτο
μας σημείο, αλλά μόνο εκείνοι οι σπουδαστές που αποτε-λούν ακέραιο τμήμα της
Ιεραρχίας και είναι σε ενεργό επικοινωνία με κάποιο Άσραμ μπορούν να ωφεληθούν
σε κάποιο μέτρο απ’ τις πληροφορίες σ’ αυτό το θέμα. Για παράδειγμα, εκείνοι
από σας που συνδέεσθε με το Άσραμ μου (ή κάποιου άλλου Διδασκάλου) και
διέρχεσθε την προκαταρκτική σας εκγύμναση
και λειτουργείτε στην περιφέρεια του
ιεραρχικού κέντρου, μπορείτε ν’ αποκτήσετε μια γενική ιδέα και ν’
αναπτύξετε (αν προσπαθήσετε) μια ενορατική αντίληψη της προτεινόμενης
ιεραρχικής ακεραιότητας και μελλοντικής λειτουργίας.
Μην ενοχλείσθε από τα λόγια μου “λειτουργείτε στην περιφέρεια”, γιατί υποδεικνύουν μια μεγάλη ευκαιρία για υπηρεσία. Oι Διδάσκαλοι χρειάζονται πολλούς σαν κι εσάς στις παρυφές των Άσραμ Τους για να βοηθήσουν την ιεραρχική προσπάθεια, επειδή εσείς μπορείτε να προσεγγίσετε το γενικό κοινό πιο εύκολα απ’ ό,τι μπορούν Εκείνοι και μπορείτε να υποβιβάσετε τη διδασκαλία με μεγαλύτερη επάρκεια απ’ όση μπορούν πιο προχωρημένοι μαθητές. Εσείς και μαθητές σαν κι εσάς αποτελείτε ένα συγκεκριμένο τμήμα της Ιεραρχίας· καθώς λειτουργείτε σ’ ένα Άσραμ έχετε μια πολύ χρήσιμη θέση και θα σας ικέτευα να το έχετε πάντοτε αυτό κατά νου. Θα σας δώσω λοιπόν οποιεσδήποτε πληροφορίες μπορώ και μου επιτρέπεται, αλλά από ανάγκη πρέπει να αφήσω πολλά χωρίς να ειπωθούν.
(Εξωτερίκευση της Ιεραρχίας μετά από 519 σελίδα αγγλικού)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου