«ΗΧΟΥΜΕ ΤΗ ΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ,
ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,
Κείμενο που διαμοιράστηκε
(Συνεχίζουμε από το βιβλίο Εξωτερίκευση της Ιεραρχίας)
ΤΑ AΣΡΑΜ ΠOΥ ΣΧΕΤΙΖOΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ
Ιούνιος 1948
Η Πανσέληνος είναι πάνω μας και οι σκέψεις του κόσμου (σε μεγαλύτερη έκταση απ’ όση αντιλαμβάνεσθε) κατευθύνονται στον Χριστό. Σήμερα σας μιλώ για τα ενδιαφέροντά Του, καθώς συνδέονται άρρηκτα με τα ενδιαφέροντα της ανθρωπότητας κι αυτό με δική Του επιλογή. Πολλοί σήμερα σε όλες τις χώρες στρέφουν τις σκέψεις τους συνειδητά σ’ Αυτόν· άλλοι έχουν επίγνωση μιας ασαφούς στροφής προς κάποιο θείο Πρόσωπο ή Δύναμη που πρέπει και θα βοηθήσει το ανθρώπινο γένος την ώρα της ανάγκης του. Υπάρχει παντού μια ανύψωση, μια άνοδος του πνεύματος του ανθρώπου, που είναι καλύτερα γνωστή σε μας παρά σε σας, του οποίου οι αξίες και οι αντιδράσεις δεν είναι τόσο πνευματικές. Η δύναμη, η ισχύς και οι ειδικές ενέργειες που δέχθηκε εκείνη τη δραματική στιγμή όταν Αυτός, ο Bούδδας κι ο Κύριος του Κόσμου δημιούργησαν ένα Τρίγωνο Φωτός την ώρα του Φεστιβάλ του Βεσάκ, θα αποδεσμευθούν απ’ Αυτόν την ώρα της Πανσελήνου του Ιουνίου. Αυτό το Φως συγκεντρώθηκε πάνω στο “κέντρο που ονομάζουμε φυλή των ανθρώπων”, αλλά δεν έχει ακόμη αποδεσμευθεί. Κατά την Πανσέληνο θα διαχυθεί σε όλη τη Γη. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ανάμεσα στη λήψη και τη διανομή θα μετασχηματισθεί σε ενέργεια καλής θέλησης και σ’ εκείνο το φως που θα φωτίσει το νου των ανθρώπων.
Η Μεγάλη Επίκληση – που τώρα χρησιμοποιείται από τόσους πολλούς – έχει διευκολύνει πολύ τη δεκτικότητα των ανθρώπων· όμως η δημιουργική εμφάνιση της αποτελεσματικής καλής θέλησης μπορεί να βρίσκεται για κάποιο διάστημα σε διαδικασία εκδήλωσης. Ωστόσο τίποτε δεν μπορεί να αναχαιτίσει τη λεπτοφυή λειτουργία της και την τελική πλατιά εμφάνισή της σε μια κλίμακα αρκετά μεγάλη για να είναι αποτελεσματική σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή η πολύ επιθυμητή έκφραση του θείου σκοπού θα εκπληρωθεί αν η ανθρωπότητα (σαν σύνολο) σταθεί με σταθερή προσδοκία, συνετή δραστηριότητα και πάρει μεγάλες και αδελφικές αποφάσεις. Όπως σας είπα συχνά, οι τελικές αποφάσεις για τις παγκόσμιες υποθέσεις πρέπει να γίνουν με την εσκεμμένη επιλογή του ανθρώπινου γένους· δεν ασκείται ποτέ κανένας εξαναγκασμός απ’ την Ιεραρχία ή απ’ τους μαθητές του Χριστού για να επιβάλουν στους ανθρώπους κάποια επιθυμητή δράση. Η ελεύθερη βούληση του ανθρώπου πρέπει να διατηρηθεί. Oι άνθρωποι αντιμετωπίζουν σήμερα με ένα μοναδικό τρόπο μια περίοδο απελευθέρωσης της ανθρώπινης ψυχής, ή μια αόριστη περίοδο φυλάκισής της· η ορθή απόφαση θα οδηγήσει στο Βασίλειο του Θεού και η άλλη σε μια οπισθοδρόμηση η οποία θα θεοποιήσει το παρελθόν και θα παρατείνει την περασμένη εσφαλμένη δράση.
Αυτή η έκχυση πνευματικής ενέργειας περνά από τους ομίλους ή (για να χρησιμοποιήσω μια τεχνική λέξη που είναι σχετικά ασήμαντη) από τα Άσραμ όλων των Διδασκάλων της Σοφίας, των Μαθητών του Χριστού. Τότε μετασχηματίζεται ή μετουσιώνεται απ’ αυτούς, έτσι ώστε να μπορεί να ικανοποιεί επαρκώς τις ανάγκες των διαφορετικών τύπων ανθρώπων που αποτελούν την ανθρωπότητα και οι οποίοι αντιπροσωπεύονται στα Άσραμ από διαφορετικούς Διδασκάλους. Αυτή η ενέργεια περνά απ’ όλους τους Διδασκάλους κι απ’ όλους τους μαθητές, έτσι ώστε όλοι – στα πολλά διαφορετικά τους στάδια – να μπορούν να δεχθούν την αναγκαία διέγερση. Κατασταλάζουν ορισμένες εξειδικευμένες όψεις της πρόσφατα ληφθείσας αυτής ενέργειας κι επομένως θα είναι ιδιαίτερα ενεργοί στην ερχόμενη περίοδο.
Στο προπαρασκευαστικό αυτό έργο εμπλέκονται κυρίως πέντε από τους Διδασκάλους και τα πέντε Άσραμ Τους. Πρώτα απ’ όλα υπάρχει το Άσραμ του Διδασκάλου Κ.Χ., που είναι το Άσραμ το οποίο προΐσταται σ’ αυτό το έργο λόγω του γεγονότος ότι είναι ένα δεύτερο ακτινικό Άσραμ κι επομένως στην ίδια γραμμή πνευματικής ενέργειας και καθόδου με τον ίδιο τον Χριστό. Ένας άλλος λόγος είναι ότι ο Διδάσκαλος Κ.Χ. θα αναλάβει το ρόλο του Παγκόσμιου Δασκάλου στο μακρινό μέλλον, όταν ο Χριστός προχωρήσει σ’ ένα ανώτερο και πιο σημαντικό έργο απ’ το να ασχολείται με τη συνείδηση της ανθρωπότητας. Μετά έρχεται ο Διδάσκαλος Μορύα και το Άσραμ Του, επειδή η όλη διαδικασία προβάλλεται από τη Σαμπάλλα κι Αυτός βρίσκεται σε στενή επαφή με το δυναμικό αυτό κέντρο. O Διδάσκαλος Ρ., ως Κύριος του Πολιτισμού, εμπλέκεται κατ’ ανάγκη στενά μ’ αυτό το προπαρασκευαστικό έργο κι επίσης επειδή είναι Αυτός που κλήθηκε Αντιβασιλέας της Ευρώπης. Ένα άλλο Άσραμ σχετίζεται επίσης πολύ βαθιά μ’ αυτό το έργο· αναφέρθηκα κατά καιρούς στο Διδάσκαλο που ευθύνεται για την οργάνωση του Εργατικού Κινήματος. Το έργο αυτό άρχισε να το κάνει στο τελευταίο τμήμα του δέκατου ένατου αιώνα, αλλά το άφησε να προχωρήσει με τη δική του ορμή, όταν η Ρωσσία εισήλθε στο πεδίο κι έδωσε μια ακατάλληλη έμφαση στο προλεταριάτο κατά τη διάρκεια της επανάστασης και στα μεταγενέστερα χρόνια του πρώτου τέταρτου του εικοστού αιώνα. (Διδασκαλος Άγγλος) Εγώ (Ντ.Κ.) είμαι ο πέμπτος Διδάσκαλος που σχετίζεται με το ειδικό αυτό έργο και είμαι ο σύνδεσμος μεταξύ των δραστήριων και συνειδητών εκείνων μαθητών που εργάζονται στον κόσμο των εξωτερικών υποθέσεων κι εκείνων που είναι άμεσα υπεύθυνοι στον Χριστό για το επιθυμητό έργο της προετοιμασίας. Κάποιοι μαθητές απ’ τα πέντε αυτά Άσραμ ή ομίλους είναι (και θα είναι) ειδικά εκπαιδευμένοι για το έργο της επαφής με το κοινό.
Η διέγερση που μπορεί να δοθεί θα αποδεσμευθεί στην επόμενη Πανσέληνο. Oι πέντε ειδικευμένες ενέργειες είναι οι εξής:
1. Η Ενέργεια της Αγάπης-Σοφίας. Αυτή η ενέργεια έχει πάντοτε ένα αποτέλεσμα σε κάθε τύπο ανθρώπινου όντος στον κόσμο. Το αποτέλεσμά της είναι να διεγείρει την τάση για καλή θέληση και να δημιουργήσει μια νοητική ανάπτυξη που μπορεί να μετουσιώσει τη γνώση – που αποκτήθηκε στη διάρκεια των αιώνων – σε σοφία. Σήμερα είναι αναγκαία η σοφία. Εκείνοι που επιχειρούν τώρα να ενδυναμώσουν την καλή θέληση μέσα τους και στους άλλους, θα διεγερθούν σε σοφή δράση. Μπορείτε λοιπόν να δείτε ότι η έκχυση αυτής της ενέργειας είναι η πρώτη και μέγιστη ανάγκη. Μπορεί να προσεγγίσει το ανθρώπινο γένος, επειδή οι Ιδρυτές όλων των παγκόσμιων θρησκειών (δεν αναφέρομαι στις πολλές διαφοροποιήσεις τους) συνδέονται από κοινού με τον Χριστό, τον Κύριο και Διδάσκαλό Τους· δια της ενωμένης και κατευθυνόμενης προσπάθειάς Τους θα διαχυθούν αυτές οι ενέργειες. Μην ξεχνάτε ότι ο Χριστός αντιπροσωπεύει την ενέργεια της αγάπης κι ο Bούδδας εκείνη της σοφίας.
2. Η Ενέργεια της Θέλησης ή Ισχύος. Η έκχυση αυτής της ενέργειας, λόγω των “μικρών θελήσεων” της πλειονότητας των ανθρώπων και των αναπτυγμένων έντονων θελήσεων των τωρινών Ηγετών του κόσμου, δε θα έχει ένα τόσο ευρύ ή δυναμικό αποτέλεσμα ή επαφή όσο οι άλλες. Όμως η εισροή της θα χρησιμεύσει για να επιφέρει μια “σταθερή πρόθεση” από μέρους των πολλών να εργασθούν ακατάπαυστα για αληθινή ειρήνη και κατανόηση. Συνεπώς αυτοί οι άνθρωποι θα βοηθήσουν στο έργο της εκπλήρωσης της καλής θέλησης. Ωστόσο θα ενδυναμώσει τη θέληση των ιδιοτελών, των φιλόδοξων και των αδιάλλακτων που βρίσκονται σε θέσεις ισχύος κι επιρροής και θα δημιουργήσει αυξημένη δυσχέρεια – τουλάχιστον προσωρινά. Η σωτηρία του κόσμου και η δημιουργία της αναγκαίας ασφάλειας θα επέλθει μακροπρόθεσμα από τις μάζες των ανθρώπων παντού, σ’ όλες τις χώρες· θα είναι το αποτέλεσμα μιας εντατικοποιημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Προς το παρόν η ανθρωπότητα δε γνωρίζει πώς να χειρισθεί συνετά την ενέργεια της θέλησης-για-δύναμη κι αυτό εμποδίζει κυρίως την εκδήλωση της θέλησης-για-το-καλό. Η Σαμπαλλική δύναμη είναι πολύ ισχυρή για όσους είναι φυσικά ισχυρογνώμονες. Στην περίπτωση κάποιων δυναμικών ανθρώπων αυτή η ενέργεια τους προσεγγίζει άμεσα και δεν υποβιβάζεται γι’ αυτούς μέσω της επαφής με την Ιεραρχία της Αγάπης· εκφράζεται φυσικά στο πολιτικό πεδίο και στο χώρο των κυβερνήσεων μέσω των ηγετών, των διοικητικών, των πολιτικών και των κυβερνητών. Όταν οι “μικρές θελήσεις” της ιντελλιγκέντσιας, εκείνων που υπηρετούν το κοινό με τη μια ή την άλλη ικανότητα κι εκείνων πάνω απ’ όλα που εργάζονται σε κάποια σχέση με τα Ηνωμένα Έθνη, ενισχυθούν, διεγερθούν κι εστιασθούν με καλή θέληση, η ένωση των δύο ενεργειών της Αγάπης-Σοφίας και της Θέλησης μπορεί να επιφέρει τις αναγκαίες αλλαγές στην πλανητική ζωή. Αυτό δεν είναι ένα άμεσο γεγονός, αλλά δεν είναι ένας οραματισμός του ανέφικτου.
3. Η Ενέργεια της Ενεργού Νοημοσύνης. Αυτός ο τρίτος τύπος ενέργειας είναι ο πιο εύκολος να δεχθεί η ανθρωπότητα – που είναι ίσως ένα θλιβερό σχόλιο για την έφεση του ανθρώπου. Η απόδειξή του βρίσκεται στο γεγονός ότι μεγάλο μέρος αυτού του τύπου ενέργειας (δια της ιδιοτελούς αντίληψης και των επιθυμιών του ανθρώπινου γένους) έχει αποκρυσταλλωθεί σε χρήμα. Η ανθρώπινη νοημοσύνη υπηρέτησε την πλευρά του υλισμού κι όχι την πλευρά των πνευματικών αξιών. Το χρήμα είναι η συγκεκριμενοποιημένη έκφραση του τρίτου τύπου πνευματικής ενέργειας. Η ιδιαίτερη αυτή έκφραση εμφανίσθηκε πρώτα στο αρχαίο κι εξίσου υλιστικό σύστημα της συναλλαγής και της ανταλλαγής· κατόπιν σε μεταγενέστερους πολιτισμούς (που περιλαμβάνουν και το δικό μας) έχουμε την εμφάνιση του χρήματος το οποίο στην αρχή έγινε από τα προϊόντα του ορυκτού βασιλείου κι αργότερα έγινε από χαρτί που προέρχεται απ’ τα προϊόντα του φυτικού βασιλείου. Αυτό αποκορυφώθηκε στη σύγχρονη προκατάληψη για το χρήμα. Υπάρχει μια πολύ βαθιά αποκρυφιστική έννοια στη δήλωση της Καινής Διαθήκης ότι “ρίζα γαρ πάντων των κακών έστιν η φιλαργυρία”. Το χρήμα και η ιδιοτέλεια βρίσκονται κυρίως πίσω απ’ την τωρινή καταστροφική οικονομική κατάσταση. Στην πραγματικότητα οι μεγάλοι κεφαλαιούχοι είναι εκείνοι στους οποίους η λήψη του χρήματος ή αυτού του τύπου ενέργειας αποτελεί τη γραμμή ελάχιστης αντίστασης, συν τη θέληση να κάνουν τεράστιες περιουσίες, κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Θέλουν να κάνουν περιουσία· κατευθύνουν τη νοημοσύνη τους πάνω στο στόχο τους και τίποτε δεν μπορεί να τους σταματήσει. Πολλοί απ’ αυτούς είναι καθαρά ιδιοτελείς· μερικοί θεωρούν τα χρήματά τους σαν ένα κληροδότημα που πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τους άλλους και είναι εκπληκτικά γενναιόδωροι με τη φιλανθρωπική κι ανθρωπιστική έννοια. Αυτοί οι άνθρωποι είναι δεκτικοί στον πρώτο τύπο ενέργειας και συχνά και οι τρεις τύποι βρίσκουν έναν αγωγό μέσα απ’ αυτούς κι ο κόσμος ωφελείται πολύ· όμως τέτοιοι άνθρωποι είναι πολύ σπάνιοι. Απομένει ακόμη για την αποκρυσταλλωμένη όψη της τρίτης αυτής ενέργειας – του χρήματος – να χρησιμοποιηθεί σε μεγάλη κλίμακα για την προώθηση του έργου της Ιεραρχίας. Σ’ αυτό το σημείο και σε σχέση με το χρήμα πρέπει να καταδειχθεί η μεγάλη δοκιμασία της καλής θέλησης.
4. Η ενέργεια που δημιουργεί τάξη. Είναι η ενέργεια της έβδομης ακτίνας ή δύναμης της θειότητας. Αυτή τη στιγμή η κύρια έκφρασή της θα έρθει μέσα απ’ τις σχέσεις και τις προσαρμογές που απαιτούνται ανάμεσα στο κεφάλαιο και την εργασία και κυρίως την εργασία. Αυτή η ενέργεια αφομοιώνεται στο Άσραμ του Διδασκάλου που προανέφερα· κατά την έναρξη της βιομηχανικής εποχής ήταν υπεύθυνος για το σχηματισμό του εργατικού κινήματος – ενός κινήματος που συσχέτισε τους εργάτες στον κόσμο. Είναι ενδιαφέρον να έχετε κατά νου ότι σήμερα η εργασία λειτουργεί διεθνώς· είναι μια ομάδα που μαθαίνει με ταχύτητα κι έχει μέσα της τα σπέρματα ενός απέραντου καλού· είναι πιθανόν η ομάδα που θα βάλει την καλή θέληση στο προσκήνιο της ανθρώπινης σκέψης – πάνω στην κορυφή της σκέψης. Αυτός ο Διδάσκαλος που ανέφερα ανήκει στο Άσραμ του Διδασκάλου Ρ. Τον ανακουφίζει απ’ αυτή τη φάση του έργου που πρέπει να γίνει.
5. Η ενέργεια των ορθών ανθρώπινων σχέσεων. Η ενέργεια αυτή είναι μια επικουρική έκφραση της ενέργειας της Αγάπης-Σοφίας – της πρώτης από τις μεγάλες εκχυνόμενες ενέργειες. Συνεπώς εκπορεύεται από το επικουρικό Άσραμ για το οποίο είμαι υπεύθυνος. Έχω γράψει και διδάξει πολλά γι’ αυτή και με κάποια επιτυχία. Oι “ορθές ανθρώπινες σχέσεις” δεν είναι απλώς καλή θέληση, όπως φαίνεται να νομίζει ο κόσμος· είναι προϊόν ή αποτέλεσμα της καλής θέλησης και υποκινεί τις εποικοδομητικές αλλαγές ανάμεσα στα άτομα, τις κοινότητες και τα έθνη. Γι’ αυτό δε χρειάζεται να γράψω, γιατί έχετε αρκετή διδασκαλία από μένα για να σας καθοδηγήσει. Oι καθημερινές σας πράξεις θα είναι εκείνες της καλής θέλησης που κατευθύνεται στην εδραίωση ορθών ανθρώπινων σχέσεων, αν είστε ορθά προσανατολισμένοι μέσα στην ανθρώπινη φυλή και προς την πνευματική Ιεραρχία.
Αυτές οι ενέργειες – μαζί με άλλες που αυτή τη στιγμή είναι πολύ λιγότερο δυναμικές και συνεπώς έχουν μόνο δευτερεύουσα σημασία – θα διεγείρουν πολύ την καρδιά και το νου των ανθρώπων. Έργο των Μελών της Ιεραρχίας είναι να διανείμουν αυτές τις ενέργειες (εφόσον αποδεσμευθούν από τον Χριστό) στους εργαζόμενους μαθητές στο φυσικό πεδίο και στους μυριάδες ζηλωτές που εκγυμνάζονται για τη μαθητεία και στα μέλη του Νέου Oμίλου Υπηρετών του Κόσμου. Μέλη του Νέου Oμίλου Υπηρετών του Κόσμου αποτελούν εκείνοι που είναι πλήρως αφιερωμένοι στην υπηρεσία της ανθρωπότητας και στην εδραίωση ορθών ανθρώπινων σχέσεων κάτω από ιεραρχική εντύπωση· οι ζηλωτές και πολύ λίγοι μαθητές έχουν διαφοροποιημένα ενδιαφέροντα και υπηρετούν μόνο τμηματικά. Σε όλες αυτές τις ομάδες έχει ανατεθεί το εγχείρημα να εκπληρώσουν το έργο και να κατευθύνουν τις ενέργειες για τις οποίες είναι υπεύθυνος ο Χριστός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου