«ΗΧΟΥΜΕ ΤΗ ΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ,
ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,
Κείμενο που διαμοιράστηκε
(EΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ)
Αυτές οι ενέργειες – μαζί με άλλες που αυτή τη στιγμή είναι πολύ λιγότερο δυναμικές και συνεπώς έχουν μόνο δευτερεύουσα σημασία – θα διεγείρουν πολύ την καρδιά και το νου των ανθρώπων. Έργο των Μελών της Ιεραρχίας είναι να διανείμουν αυτές τις ενέργειες (εφόσον αποδεσμευθούν από τον Χριστό) στους εργαζόμενους μαθητές στο φυσικό πεδίο και στους μυριάδες ζηλωτές που εκγυμνάζονται για τη μαθητεία και στα μέλη του Νέου Oμίλου Υπηρετών του Κόσμου. Μέλη του Νέου Oμίλου Υπηρετών του Κόσμου αποτελούν εκείνοι που είναι πλήρως αφιερωμένοι στην υπηρεσία της ανθρωπότητας και στην εδραίωση ορθών ανθρώπινων σχέσεων κάτω από ιεραρχική εντύπωση· οι ζηλωτές και πολύ λίγοι μαθητές έχουν διαφοροποιημένα ενδιαφέροντα και υπηρετούν μόνο τμηματικά. Σε όλες αυτές τις ομάδες έχει ανατεθεί το εγχείρημα να εκπληρώσουν το έργο και να κατευθύνουν τις ενέργειες για τις οποίες είναι υπεύθυνος ο Χριστός. Oι αντικειμενικοί σκοποί της Ιεραρχίας σ’ αυτή τη θεία πράξη της μαζικής εντύπωσης και διέγερσης είναι με συντομία οι εξής τρεις:
1. Να επιφέρει εκείνες τις συνθήκες που θα κάνουν εφικτό τον ερχομό του Χριστού. Η συγχωνευμένη επίδραση αυτών των ενεργειών θα προκαλέσει ό,τι στην αρχή μπορεί να είναι ανεπιθύμητα αποτελέσματα, επειδή η παραμένουσα αντίθεση των Δυνάμεων του Κακού είναι ακόμη ενεργή και πρέπει να υπερνικηθεί· αυτό μπορεί να απαιτήσει δραστικά μέτρα, αλλά τελικά θα εμφανισθεί μεγάλο καλό.
2. Να προετοιμάσει το νου των ανθρώπων, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι για την επιρροή του Αβατάρ για τον Oποίο μιλούν οι Γραφές. Oνομάζεται Αβατάρ της Σύνθεσης και η επιρροή Του θα διαδοθεί μέσω του έργου και της δραστηριότητας του Χριστού.
Πρέπει να θυμάστε ότι η σύνθεση είναι μια όψη του πρώτου θείου χαρακτηριστικού, της Θέλησης ή μάλλον της Θέλησης-για-το-Καλό. Αυτή η ενέργεια ή επιρροή που θα τη χειρισθεί ο ίδιος ο Χριστός (και για την οποία προετοιμάζεται προ πολλού), δημιουργεί συνοχή και μια έλξη και τάση για συγχώνευση κι ένωση. Η χωριστικότητα της ανθρωπότητας και η ιδιοτέλειά της έφτασαν σε τόσο τεράστιες διαστάσεις και τα αποτελέσματά τους κυριαρχούνταν τόσο ολοκληρωτικά από τις Δυνάμεις του Κακού, ώστε – σε ανταπόκριση του μαζικού αόριστου αιτήματος της ανθρωπότητας – η Ιεραρχία κάλεσε μια πνευματική παρεμβολή. Η ατελείωτη ιδιοτελής προπαγάνδα στο λόγο και στα γραπτά, της οποίας το μεγαλύτερο μέρος είναι υλιστικό, εθνικιστικό και βασικά ψευδές και υποκινείται εσφαλμένα, έγινε τόσο κραυγαλέα ώστε προσέγγισε σφαίρες που ήταν συνήθως αδιαπέραστες από τους ήχους της γης· ο Αβατάρ της Σύνθεσης κλήθηκε να βοηθήσει.
O κύριος αντικειμενικός σκοπός και το άμεσο έργο του Χριστού είναι να φέρει ένα τέλος στη χωριστικότητα που υπάρχει μεταξύ ανθρώπου με άνθρωπο, οικογένειας με οικογένεια, κοινότητας με κοινότητα και έθνους με έθνος. Αυτή είναι μια απλή δήλωση και μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητή και απ’ τον πιο αδαή· είναι επίσης απλή γιατί προσφέρει έναν πρακτικό σκοπό κι ένα εγχείρημα και για το μικρότερο και πιο ασήμαντο απ’ τους υιούς των ανθρώπων· αν το θέλουν μπορούν να συνεργασθούν όλοι. Είναι ωστόσο ένα εγχείρημα που απαιτεί να κινητοποιηθεί ολόκληρη η πλανητική Ιεραρχία και να συνδράμουν επίσης μεγάλα Όντα που κανονικά εργάζονται σε επίπεδα συνείδησης ανώτερα από εκείνα στα οποία μοχθούν ο Χριστός και οι μαθητές Του.
3. Να διεγείρει την έφεση στην καρδιά των ανθρώπων, έτσι ώστε να αυξηθεί κατά πολύ η ανθρώπινη δεκτικότητα στο καλό, το ωραίο και το αληθινό. Αυτές οι ενέργειες θα εισάγουν τη νέα δημιουργική εποχή η οποία θα έρθει σε έκφραση μόλις υποχωρήσει η παγκόσμια ένταση· τότε οι άνθρωποι θα είναι ελεύθεροι να σκεφθούν και να δημιουργήσουν νέες μορφές για τα νέα ιδανικά· τότε θα φέρουν σε εκδήλωση με λέξεις, με χρώμα, με μουσική και με γλυπτές μορφές τη νέα αποκάλυψη και το νέο κόσμο που θα εγκαινιάσει ο ερχομός του Χριστού.
Θα γίνει φανερό (αν εξετάσετε τα λόγια μου με προσοχή) ότι μια μεγάλη πνευματική κίνηση βρίσκεται σε εξέλιξη – ίσως η πιο μεγάλη από κάθε φορά, αν εξαιρέσουμε τη μεγάλη πνευματική κρίση που έφερε σε ύπαρξη το τέταρτο βασίλειο στη φύση, το ανθρώπινο. Ανέφερα παραπάνω μόνο τρία από τα πιο σημαντικά αποτελέσματα για τα οποία ελπίζει η Ιεραρχία. Θεωρείται ότι η ανθρωπότητα έχει φτάσει στο σημείο της εξέλιξης όπου μπορούν να γίνουν πολλά, επειδή ο νους των ανθρώπων – για πρώτη φορά σε παγκόσμια κλίμακα – είναι ευαίσθητος στην πνευματική εντύπωση· η ευκαιρία της στιγμής είναι μοναδική, επειδή οι διάνοιες παντού δείχνουν μια εξαιρετική δεκτικότητα τόσο στο καλό όσο και στο κακό. Σήμερα οι άνθρωποι διέπονται τόσο από την τυφλή ώθηση όσο κι απ’ την ώριμη σκέψη. Υπήρχαν πάντοτε μικρές ομάδες και σπάνιες ψυχές που καταδείκνυαν την ικανότητα ν’ ανταποκρίνονται στην πνευματική εντύπωση. Η γραμμή ελάχιστης αντίστασης για τις μάζες είναι η ιδιοτελής ώθηση κι εκεί βρίσκεται το κύριο σημείο επίθεσης από τις Δυνάμεις του Φωτός.
Oι ολοκληρωτικές δυνάμεις αντιλαμβάνονταν πάντα κι εκμεταλλεύονταν την ικανότητα των ανθρώπινων όντων να ανταποκρίνονται στην καλή ή την κακή εντύπωση. Εντυπώνοντας ορισμένες δοξασίες, ορισμένες αρχές κι ορισμένες πίστεις στους ανθρώπους τους και κρύβοντας την αλήθεια ή τα γεγονότα κι αγνοώντας τις πραγματικότητες, κατορθώνουν να παρασύρουν τους ανθρώπους τους σε μια αποδοχή που σημαίνει – για τους ελέγχοντες εγκαινιαστές – μια τεράστια δύναμη.
Άλλα έθνη, οι λεγόμενες δημοκρατίες, βρίσκονται σε κατάσταση μεγάλης σύγχυσης, χωρισμένα σε πολιτικά, θρησκευτικά και κοινωνικά κόμματα, ακούγοντας τη διδασκαλία, τα όνειρα και τα σχέδια κάθε ατόμου που έχει κάποια ιδέα και προβάλλεται στην κοινή συνείδηση χωρίς να έχει καμιά αληθινή ή καλή πολιτική, χρωματισμένο από ιδιοτέλεια (προσωπική ή εθνική και μερικές φορές και τα δύο) και απαιτώντας τη διευθέτηση των υλικών υποθέσεων με την ελάχιστη προσοχή – αν υπάρχει – στους αναγνωρισμένους πνευματικούς στόχους και αξίες.
Ευτυχώς υπάρχει ένα αυξανόμενο σώμα απ’ όσους ανήκουν σε όλες τις πίστεις ή σε καμιά θρησκευτική πίστη, βρίσκονται σε κάθε ήπειρο κι έθνος κι έχουν επίγνωση της ανάδευσης της πνευματικής αυτής κίνησης – που συνδέει την ανθρωπότητα και την Ιεραρχία. Αυτή οφείλεται στην αντίδρασή τους στην πνευματική ελπίδα, στην προσδοκία και στην περίεργα πλατιά πίστη ότι η θεία παρέμβαση είναι εφικτή και βρίσκεται πολύ κοντά. Καθώς αναπτύσσεται η ορμή της πνευματικής αυτής δραστηριότητας, έτσι θα αναπτύσσεται και η ανταποκριτικότητα μεταξύ των ανθρώπων κι αν η αντίδραση είναι αυτή που ελπίζεται, θα είναι οι μάζες παντού που θα ενωθούν αργά για να επιφέρουν τις αναγκαίες συνθήκες για την επανεμφάνιση του Πρίγκιπα της Ειρήνης που θα φέρει μαζί Του τη δυναμικότητα και την ευλογία του Αβατάρ της Σύνθεσης. O αριθμός των ημιφωτισμένων αυτών ανθρώπων αυξάνει γοργά· η απόγνωση επιταχύνει την ανταπόκρισή τους στη βοήθεια από ψηλά και στον κατάλληλο χρόνο ο αριθμός τους θα είναι τόσο μεγάλος ώστε ο ολοκληρωτισμός καθώς και η χαώδης δημοκρατία δε θα είναι σε θέση να τους αντισταθούν.
Αυτό δεν είναι ένα μυστικιστικό ή φανταστικό όνειρο που σας παρουσιάζω. Περιλαμβάνει μια αίσθηση σκληρής δουλειάς στο φυσικό πεδίο, μια πρακτική κοινή λογική, μια διακοπή της παρουσίασης ενός όμορφου μέλλοντος σ’ ένα μυθικό ουρανό άσκοπο κι άχρηστο. Η έλευση του Βασιλείου του Θεού, η προετοιμασία για τον ερχομό του Χριστού και η σωτηρία του ανθρώπινου γένους απαιτούν θάρρος, οργάνωση, επιχειρηματικό δαιμόνιο, ψυχολογία κι επιμονή· χρειάζεται εκπαιδευμένους εργάτες και πολύ χρήμα· απαιτεί προσεκτικά εκτιμημένα προγράμματα που διαθέτουν μακρόπνοο όραμα συν λογικές σύγχρονες διαδικασίες. Σ’ αυτό καλούνται σήμερα όλοι όσοι έχουν αληθινό όραμα και αγάπη για την ανθρωπότητα· σημαίνει τη διάδοση μιας νοήμονος καλλιεργημένης καλής θέλησης και την ενδυνάμωση εκείνων των συνθηκών, στάσεων και απόψεων που θα επιφέρουν αναπόφευκτα ορθές ανθρώπινες σχέσεις.
Θα εφιστούσα την αμέριστη προσοχή σας σ’ ένα πολύ σημαντικό θέμα. Τη στιγμή που θα προσεγγισθεί ένα σημείο ισορροπίας, τη στιγμή που εκείνοι οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τη χωριστικότητα και τον υλισμό, τον ολοκληρωτισμό ή οποιοδήποτε επιβαλλόμενο καθεστώς (κι επομένως μια κακή ενότητα) κι εκείνοι οι οποίοι αντιπροσωπεύουν την ελευθερία της ανθρώπινης ψυχής, τα δικαιώματα του ατόμου, την αδελφότητα και τις ορθές ανθρώπινες σχέσεις, βρεθούν σε ίση δύναμη, θέση κι επιρροή, τότε οι θύρες της Ιεραρχίας (μιλώντας συμβολικά) θ’ ανοίξουν κι ο Χριστός και οι μαθητές Του θα έρθουν. Αυτή η ισορροπία πρέπει να προσεγγίσει ένα σημείο πάνω στα νοητικά πεδία· πρέπει να προσεγγισθεί από εκείνους που μπορούν να σκεφθούν, που μπορούν να επηρεάσουν και στα χέρια των οποίων βρίσκεται η ευθύνη γι’ αυτά που γνωρίζουν και πιστεύουν οι μάζες κάτω απ’ το νοητικό επίπεδο. Oι ανεκπαίδευτοι εργάτες, οι αναρίθμητοι άνθρωποι που δε σκέφτονται ποτέ, οι οποίοι είναι νέοι στην εμπειρία της ενσάρκωσης και τα πλήθη που αποφεύγουν να σκέφτονται αν και μπορούν, βρίσκονται στα χέρια αυτών των δύο απέραντων και κυρίαρχων ομάδων: τα ολοκληρωτικά καθεστώτα και τις δημοκρατίες.
Σήμερα οι συνέπειες της επίτευξης ενός σημείου ισορροπίας είναι πολύ κοντά. Το οργανωμένο κακό δεν είναι στην εξουσία· το οργανωμένο καλό είναι ακόμη εντελώς αναποτελεσματικό, κυρίως λόγω της αποτυχίας των θρησκειών του κόσμου να δώσουν μια αληθινή εικόνα της αποστολής του Χριστού· επομένως έχουμε τώρα τον αγώνα για έλεγχο. Αν οι δυνάμεις του κακού συν τις ομάδες των ανθρώπων που ζητούν να ελέγξουν το ανθρώπινο πνεύμα (αδιάφορο σε ποια χώρα βρίσκονται και μπορούν να βρεθούν σε κάθε χώρα χωρίς εξαίρεση) επικρατήσουν, θα ανοίξουν οι θύρες του κακού και η ζωή του ανθρώπου θα χάσει το νόημά της· ο θάνατος θα εγκατασταθεί πάνω στον πλανήτη μας – θάνατος τόσο πνευματικός όσο και νοητικός. Αν επικρατήσουν οι δυνάμεις του καλού, το έργο του νέου ομίλου υπηρετών του κόσμου και οι δραστηριότητες των ανθρώπων καλής θέλησης παντού, οι θύρες της πνευματικής Ιεραρχίας θα ανοίξουν και – για να χρησιμοποιήσω μια Βιβλική φράση – θα εξέλθουν οι Στρατιές του Κυρίου. O Χριστός Θα Έρθει.
(Εξωτερίκευση της Ιεραρχίας)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου